torsdag 21. april 2016

Enkelt er ofte lekkert


Kjappstrikkadrakten til Paelas lever opp til navnet den er virkelig kjapp å strikke. Egentlig ikke så veldig stort sjokk når en ser på tykt garn og tykke pinner, men uansett kjekt å få fort ferdig et prosjekt etter to store gensere (ja de er faktisk ferdig) må bare ha noen bilder.







Først strikket jeg en drakt til lillesøsteren, lageret er så og si tomt for tykt merino ull så jeg byttet derfor ut det tykke merinogarnet i pickles sitt pure wool (aaaaaah det garnet altså!!) Ingen overraskelse jeg ble kjempe fornøyd med den 43 gram lette kjappstrikkadrakten i størrelse 6-12 mnd. Dette er en ullunge uten ro til bilder.


Forskjellen på tyngde i plagg ser en godt når jeg strikket kjappstrikkadrakten på bestilling. Samme størrelse men med merino ekstra fine fra drops kom drakten på 81 gram, nesten dobbelt så tung. Jeg tror neppe ungen kommer til å merke noe, så tung er den ikke, dette er ren ullnerding, jeg elsker lette og luftige plagg.



Så da håper jeg drakten faller i smak hos en liten tass i oslo og mammaen hans. Fargen likte jeg så godt at jeg lurer på en i samme til lillesøster for merino er et deilig garn å strikke i, også gir det så fin struktur!


Stine

10 kommentarer:

  1. Veldig fine! Ser ut til å være god passform på dem. Har ikke prøvd denne, da det ikke er aktuelle mottakere for øyeblikket, men det er jo en fin barselgave, da.
    Her blåser vi nesten bort i dag, men får ta på vindtette klær og komme meg ut i sola.

    Fortsatt god torsdag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. den var gøyal, kjekt å strikke noe som går fort unna ja.

    SvarSlett
  3. De er supersøte disse draktene😊

    SvarSlett
  4. Så fine, både buksa og modellen :)

    SvarSlett
  5. De er geniale, de draktene! Veldig fine de du har strikka. Jeg strikker mine litt lengre, syns de blir korte og brede hvis ikke (men så lager jeg lange, tynne unger også da). Fin fredag til deg!

    SvarSlett
  6. Savner deg med alle dine koslige strikkeinnlegg. Håper du og dine har det bra. Ønsker deg en god sommer����Hilsen fast følger.

    SvarSlett
  7. Hei hei!
    Ville bare takke for alle gode tips og ideer jeg har fått fra bloggen din.
    Gleder meg til å følge deg videre å se hva som kommer☺
    Ta gjerne en tur innom min blogg en gang ;-)
    Hilsen Solveig ☺

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...