torsdag 17. mars 2016

Liker du ikke brunt? hæ?

Jeg hadde en god tanke, jeg skulle være snill og overraske ullpappaen med en ny genser. Jeg som alltid forsikrer meg om mottakers ønsker kjøpte garn, fant mønster og planla og strikke litt i skjul. Tilfeldigvis hadde vi en samtale der han av en eller annen grunn sa at han ikke likte brun, hæ? og eg som hadde kjøpt for å strikke en brun genser til han, motivasjonen dalte, planene ble lagt på hyllen og garnet i pose.


Siden det i fjor ikkeble spandert en eneste maske på meg, ble det nå ny BRUN genser! Prøvd et nytt mønster, Marius 2 står det i mønsterheftet til Sandnes garn   har også sett denne under et annet navn? Genseren er strikket i Karisma fra drops, 537 gram. Hadde lyst på det de kaller "herremodellen" synes mønsteret kommer litt mer frem enn ved rundfelling som er her en '"damemodell". Genseren er strikket i størrelse S som tilsvarer M for dame. Så at han ikke liker brunt, helt greit, han har fått sin tredje grå genser, og jeg ble kjempe fornøyd med brun genser.  


Dette gav mersmak, var klar for neste prosjekt, men nok engang havner strikkeren på bunnen av strikkelisten. Nå er det konfirmasjonsstrikk! Vi er begge fadder på hver sin jente i år, gaven var "enkel" vil dere ha en mariusgenser i valgfrie farger, jatakk kom fra begge hold. Selv om dette stopper alle strikkeplaner frem til disse to genserne er ferdig, litt selvpålagt stress, men det varmer et strikkehjerte at to ungdommer ønsker ull! Og der følte meg meg plutselig litt eldre ?! 


Så hvis det er noen tvil, mariusgenser er årets påskestrikk. Følg meg gjerne på instagram, strikkehikke 

Stine

8 kommentarer:

  1. Kjempeherlig med Marius, heldige dem som får det som gave! Jeg skal snart starte en Marius kofte til eldstejenta! Happy Knitting!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er noe med dette mariusmønsteret :)

      Slett
  2. Det Marius mønsteret er så fint, tenkte også på mannen da jeg så det!
    Om mannen ikke liker brunt har du fått deg en nydelig genser :)

    SvarSlett
  3. Fin Marius-variant! Riktig en klassiker med isatte ermer og det hele.

    God påske fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Siden dette mønsteret er en del mindre enn det originale synes jeg isatte ermer gjør litt ekstra på denne modellen :)

      Slett
  4. Genseren din ble lekker :) Alltid gøy når ungdommen ønsker seg ull. da klirrer pinnene flittig :D

    SvarSlett
  5. Da gjorde du helt rett og strikket til deg selv! Jeg har ikke sett denne mariusmodellen før, eller jeg har kanskje ikke tenkt på at den var annerledes i mønsteret... Lykke til med de to neste store prosjektene!

    SvarSlett
  6. Kjempefin! Kjent fenomen at strikkeren selv havner nederst på listen. Årets påskestrikk her er nettopp å gjøre ferdig en mariusjakke til meg selv. Jeg startet på den for bare 2,5 år siden :P

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...