søndag 28. februar 2016

Isolasjonsnøstene

Det var disse nøstene, de jeg skulle minke litt av, for å få vekk litt gamle, litt rester og ikke minst for å lage plass til nye nøster. Jeg gav meg selv et lite prosjekt, lage litt rotering i nøstene ved å bruke rester/gamlenøster 12 ganger i 2015. For det er lett, det er veldig lett å begynne på de nye nøstene, de som er ferskt i minne.

Så hva skjedde i 2015, det kom ikke 12 prosjekter på min liste men 10! Jeg er veldig fornøyd med 10! 1045 gram av nøster som har blitt brukt som isolasjon er nå blitt til noe nytt. 1kg er blitt byttet ut med noe nytt, fantastisk fornøyd! Mye av det er blitt gaver, men det jeg er mest fornøyd med er nok heldressen til toåringen! Den var lenge i tankene og nå når den ble ferdig er den blitt utrolig mye brukt.Missforstå meg rett, det var mer garn enn dette som ble brukt fra lageret, forskjellen er at de nøstene var høyere opp på listen av har lyst å bruke. 

Så jeg fortsetter i 2016, nøster som jeg har gitt litt opp og rester, prøver meg igjen på 12 prosjekter, ikke et i mnd men 12 totalt. Også i år kjører jeg mot 1kg! Jeg er på vei, pinnene inneholder nå en genser til en liten tass. Denne gangen valgte mannen mønster, ok han fikk velget mellom to møsnter, valget falt på traktor- marius. Den strikkes i restene av første genseren jeg strikket til meg selv,  ferdig i 2011 mener jeg så dette er gode rester! Genseren min er brun med blått og hvitt mønster, marius som ble strikket alt for løst og er nesten ikke brukt. Jeg skriver nesten for når jeg gikk å ruget på storesøsteren så passet den sånn passe, den ble ikke brukt når jeg gikk med lillesøster så jeg må vel krype til korset og si at den ble bare brukt fordi jeg hadde brukt så mange timer på å strikke den, fæl er den, henger som en pose på meg.

Stine

15 kommentarer:

  1. Dette er bra jobba! En kilo av så tynt garn. Det står det respekt av! Øvelse gjør mester, og nå strikker du veldig pent!

    SvarSlett
  2. Nye fint! Og så deilig å få litt sirkulasjon i lageret.

    SvarSlett
  3. Det høres ut som en god plan for å få brukt litt av lageret! Jeg startet veldig godt med restegarnet i år, men så fristet det altfor mye å starte på nye og større prosjekter og det krever nytt garn ;)

    SvarSlett
  4. Her var mye flott, og ja, det er en utfordring å få bukt med lageret og rester!

    SvarSlett
  5. Så mye fint😊. Jeg har garn stopp frem til sommeren, blir spennende å se hva man kan trylle frem av det man allerede har.

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj! kanskje jeg skulle prøvd meg på det engang, 6mnd uten garn, tja, ikke enda..

      Slett
  6. Her var det bare fine ting! Shortsen og lua er jo helt topp! Den herlige dressen, da! Skjønner godt den er mye brukt. Flott genser! Striper blir aldri feil!

    God mandagskveld fra Ingunn som har kjøpt 3 store bæreposer med garn bare de siste 14 dagene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Garn må man ha! Her også drypper det inn litt garn her og der, intet er som nye nøster ;)

      Slett
  7. Så mye flott du har strikket. Jeg har store planer om å minske garnlageret jeg også. For noen år siden hadde jeg faktisk garnstopp og kjøpte ikke garn på et helt år. Det ble med det ene året gitt og jeg har definitivt ikke vært så flinkt til å bedrive garnslanking de siste årene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Et helt år, det hadde ikke jeg greid, halve gleden er jo å kjøpe nye myke nøster i herlige farger.

      Slett
  8. Så flotte plagg du har strikka, og så flink du er til å bruka det garnet du har :)

    SvarSlett
  9. Så flink du er til å bruke lagergarn! Masse fint har du laget. Jeg har også et mål om å få laget noen lagergarnprosjekter i år. Ikke 12, for så stor tro på meg selv har jeg ikke, men kanskje 3-4 stykker... Lykke til med fortsettelsen i 2016, jeg gleder meg til å se!

    SvarSlett
  10. Heldige ullbarn med så flink strikkemamma. Du lager så flotte og varierte plagg. Får meg ikke til å strikke jakker/kofter eller strikkedresser pga montering+++. Skulle ønske jeg turde/kunne.

    Nydelige plagg med garn fra lageret - vinn vinn :)

    SvarSlett
  11. Godt jobba!! Nå ble jeg inspirert!