fredag 26. februar 2016

En stor og en liten råtass


Har du dårlig tid, trenger en gave, da er råtassluen fra klompelompe å anbefale. Veldig enkle, raske på tykke pinner, flott passform og hvem blir ikke glad for hjemmestrikket til små poder? Jeg trengte ikke en gave og ikke hadde jeg dårlig tid, men som mye annet i klompelompe boken så fristet mønsteret. 


Med to jenter måtte det bli to luer, veldig stas for storesøster! Vi har make! (make, et av de får bergenske ordene toåringen har tatt etter meg, gleder et mamma hjerte, blås i om de andre ikke skjønner henne). Tykt garn, big merino fra drops, 94 gram til den største 3-4år og 85 gram til minste 1år. Tok ikke så mye strikketid men viser godt igjen på grammene. De er litt små i størrelsen og lillesøster har brukt sin fra hun var en 6mnd. Super lue å bruke i bilstolen, vi har dunpose noe som gjør at hodet og halsen er mest utsatt. Anbefales virkelig til de minste, og siden det er en kombinasjon av tykkepinner og merinoull så siger luen litt og den vokser med barnet, lang brukstid klager ingen over.


Har en liten rest igjen og vurderer en råtasshals, men først har jeg noen bestillinger, fra toåringen, hun har begynt å finne seg hefter og bøker setter seg ned og forklarer enkelt og greit at hun skal finne noe jeg kan strikke til henne. Ofte peker hun på kjoler og skjørt, en og annen genser og jakke blir også valgt, hun vurderer og ser gjerne flere ganger før hun velger ut et plagg, artig for en strikkemamma.

Måtte helgen gi gode strikkestunder

Stine


3 kommentarer:

  1. Fine luer! Noe å tenke på for meg også!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Kjempefine! :) raske prosjekt er topp :)

    SvarSlett
  3. Så skjønt at datteren din har begynt å komme med bestillinger! Du strikker jo så mye fint, så skjønner at hun synes det er moro å få være med på litt av prosessen.

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...