tirsdag 23. februar 2016

"Dans med meg mamma"


"Dans med meg mamma" en setning som ligger løst hos toåringen her i huset, en primaballerina. Men toåringen nærmer seg med stormskritt en ny bursdag, hun blir husets treåring! Å bli foreldre endrer ikke bare livet, det endrer strikkevanene. Fra å strikke til venner og deres barn gir det noe ekstra å strikke til egne barn. Det skaper også meninger som at en trenger en kjole, en bursdagskjole, sånn helt nødvendig, jeg lover. Dette året ble tatt på pinnene som årets første strikk. Godt med alt som er gjort sier hun som har panikkstrikket bursdagskjolene de siste to årene, kanskje dette blir den nye tradisjonen, mest sannsynlig er dette unntaket, tidlig ferdig ligger ikke helt i min strikke natur. 

 

Mønsteret er fra ministrikk og har lenge stått på ønskelisten over mønster kjøp, med to jenter i hus unnet jeg meg et kjolemønster til. Denne er strikket i drops baby merino, godt garn å strikke med, men med sine 220 gram er den langt fra en lettvekter. Kjolen er strikket i 4 år, ser for meg at denne vil sige litt og gi lang brukstid. Mønsteret må nok på pinnene igjen, da gjerne i et annet garn, ren ull står fremst i tankene. Hadde bare pinnene løpt like fort som ideene for hva en har lyst å strikke.

Stine

9 kommentarer:

  1. Det var en flott bursdagskjole!

    SvarSlett
  2. Kjempefin kjole. jeg har akkurat strikket samme kjole også i grått :)

    SvarSlett
  3. Selv ikke jeg som er pensjonist rekker å strikke alt jeg har lyst til. Synes du er flink som strikker med to små. Riktig fin bursdags-kjole! Nå kan "dokka" danse!

    God tirsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Det finnes vel ikke noe bedre enn å bli buden opp til dans av sitt eget barn? Nyt det så lenge det varer. Plutselig er de for store til sånt.
    Veldig søt kjole! Kos med hjemmelaget bursdagskjole!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Årene går fort, det merker vi godt når årene vises frem på små fingre.

      Slett
  5. Tenker to - snart treåringen ble superfornøyd med denne flotte kjolen :) Nydelig!

    SvarSlett
  6. Den kjolen er så fiiin:) Og den ble jo aldeles nydelig i den fargen! Vil tro frøkna blir glad for ny dansekjole♥
    God helg!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...