lørdag 16. januar 2016

Du vet du er litt treg på blogging når...

Lillesøsteren nesten har vokst ut av strikkejakken før du bogger den... Det er snakk om snuppsi- babyjakke fra klompelompe boken. Vi har mange ulljakker liggende etter toåringen, men siden hun allerede arver mye klær er det kjekt som strikkemamma og kunne gi henne en egen liten strikkegarderobe. Det er også kommet mange ny strikkemønster siden storesøsteren var liten, og er det en ting en strikker liker så er det vel å prøve nye mønster? 


Jakken er strikket i baby merino fra drops (76gram), den er strikket i 2-4mnd noe som sier sitt siden jenten nå er 6mnd *kremt* Mønsteret er enkelt, passformen er god, eneste som irriterte meg med denne var at den krøller seg nede. Denne jakken var jentete nok til at jeg kunne grave frem noen nøster med mint,en farge jeg liker veldig godt men strikker veldig lite av. 


Samtidig som denne ble strikket fikk hun seg også en Alidalue fra samme boken 47gram merino ekstra fine til en 3-6mnd. Lilla med mint bånd for å passe til jakken. Strikket også denne luen i gave, 0-3mnd 36gram, til en liten ullmenning. 


Jeg har mange plagg som ikke er blogget, kanskje det kommer en liten fremvisning fremover, hvis jeg får ånden over meg, og ikke minst tid, lillesøsteren er en aktiv frøken som kryper som en liten militærmann, huhei hvor det går !

Stine

12 kommentarer:

  1. Helledussen så skjønn! Kos dere masse i helgen!

    SvarSlett
  2. Så mange skjønne plagg. Likte veldig godt lekedrakten på bilde 2 også!
    Har du prøvd å helke en kant der genseren ruller? Sånn som dette: http://techknitting.blogspot.com/2014/10/slip-stitch-surface-decoration-fake.html

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips, det kan jeg prøve på neste plagg jeg krangler med :)

      Slett
  3. Så fine ting du har strikket!

    SvarSlett
  4. Nydelige plagg! Jakken er jo bare supersøt med det mønsteret på ryggen:) Alidaluen har jeg strikket en gang også, i lilla faktisk, og den er så fin og veldig rask å strikke. Herlig! Håper du tar en fremvisning, jeg vil se mer!!!:)

    SvarSlett
  5. Den jakken var helt nydelig! Og gjorde seg skikkelig godt i mint. Nå fikk jeg akutt lyst til å strikke den! Man kunne kanskje avsluttet med noen riller nederst, for å unngå rullingen?

    SvarSlett
  6. Så fine ♡
    Bruker en del garn fra Drops jeg også :)

    SvarSlett
  7. Bedre sent enn aldri! Jakka var veldig søt, men jeg ser problemet med oppleggskanten. Skulle jeg strikket den en gang til, ville jeg nok tatt noen flere riller nederst og med en tynnere pinne, før jeg startet med mønsteret. Ser ut som jakka har veldig god passform også! Lua var søt den også :)
    God helg!

    SvarSlett
  8. Litt sent kanskje å kommentere nå, men prøver meg likevel:) Ser at du har lagt inn flere knapper framsiden enn det som er i oppskriften - husker du hvordan du gjorde det? Hvor mange rader mellom hvert knappehull og om du brukte kast for å lage knappehullene? På forhånd takk:)

    SvarSlett
  9. Litt sent kanskje å kommentere nå, men prøver meg likevel:) Ser at du har lagt inn flere knapper framsiden enn det som er i oppskriften - husker du hvordan du gjorde det? Hvor mange rader mellom hvert knappehull og om du brukte kast for å lage knappehullene? På forhånd takk:)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...