mandag 2. november 2015

Oline med en vri

Når KlompeLompe boken dalte ned i postkassen startet det en hikke på luer, toåringen fikk plutselig veldig mange nye luer. Der er veldig mange fine lue mønster i den nye boken, så mange at de fleste er havnet i luekurven vår, ups?


Denne gangen ble det Oline lue, men med en liten vri, den skal egentlig ha dusker, men i det jeg skulle felle av ble det impuls bestemt at denne luen skulle ha knuter, ikke dusker, så sånn ble det. Luen er strikket i (59gram) drops merino ekstra fine i størrelsen 3-4 år. Satt veldig fint de første gangene, nå er den for stor. Kanskje det må bli en ny, bare med dusker, for vi trenger for all del flere luer!


Nå driver jeg fortiden å panikk strikker på julekjolen til toåringen. Jeg som innbilte meg at kjolen jeg strikket til toårs dagen skulle passe må innse at minikjole kanskje ikke er helt inn (slutt å vokse ut av slike lang-tid-å-strikke-plagg!) Etter å ha tatt opp 7omg x 240 masker (!) er jeg nå på rett vei, julerød kjole skal bli, og etter den er ferdig må jeg strikke juleantrekket til ulldotten. November er vi i sa du...kremt..
Stine

10 kommentarer:

  1. Kjempefin lue! Lykke til med kjolen!

    God mandagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Nydelig lue! Synd at den hav videt seg ut. Mulig den trekker seg sammen igjen når du vasker den?
    Gleder meg til å se kjolen. Den blir sikkert fin!
    God uke til deg!

    SvarSlett
  3. Å ja, i den boka er det mye fint! Lua med knuter ble kjempesøt :)
    Lykke til med juleantrekka. du rekker det nok!

    SvarSlett
  4. Herlig snuppe:) Og søt lue;)
    Heia heia, og lykke til med julekjolen! Det er baaaare 2.november i dag så det går så fint atte;) Gleder meg til å se juleantrekkene til jentene dine:)

    SvarSlett
  5. Nydeleg hue på ei flott jente :) Lukke til med kjolen.

    SvarSlett
  6. Å, gleder meg til å se kjolen! Fin lue :)

    SvarSlett
  7. Så nydelig hue! Likte veldig godt den ekstra vrien med knute! :) Har hørt at dette garnet ofte utvider seg, så eg er spent på korleis det funker på skjørtet i klompelompeboka som eg snart tenkte å få på pinnene... ;) Lykke til med kjolen, blir nok ferdig i tide skal du sjå! :)

    SvarSlett
  8. Klompelompe boka har utrolig mange flotte oppskrifter😊. Har strikket flere luer derfra, nå er det klompelompe bukse på pinnene. Lykke til med kjolen😊

    SvarSlett
  9. Fine lue på fine jenten! :) kjekt med en egen vri. Syns det var flott med knute på. Man får aldri nok luer.. eller votter.. eller sokker.. eller ullplagg... Får plutselig inn stadig nye oppskrifter, bøker.. og så må jeg ha mer likevel. Dårlig uttelling på strikk kontra antall mønster... :D

    Fin uke til deg. Lykke til med julekjolen :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...