fredag 25. september 2015

Rå med rådyr

Toåringen vokser og har tydeligvis ikke tenkt å slutte med det første, ullplaggene fra før sommeren er nesten alle litt små, men nye kan heldigvis strikkes. En genser som fort kom på strikkelisten er rådyrgenseren fra sandnesgarn. Det var ikke like lett å finne farger, ville ha grå i bunn for å ikke bli så fort skitten, de to andre sleit jeg lenge med, helt til tanten til ullpappaen gav meg tynn merino nøster i bursdags gave. Genseren er strikket i en blanding mellom babymerino fra drops, den grå og lyse rosa/lilla og tynn merino fra sandnes garn, den mørke lilla/rosa. Garnene kan brukes om hverandre og begge gir et deilig mykt og jevnt resultat. Totalt gikk de med 198 gram.

Genseren er strikket i størrelse 4år, eneste jeg ville gjort om på var at ermene er litt smale oppe, tenker jeg fukter den litt og drar litt i de. Jeg valgte og å ikke brodere inn hovene på rådyrene, syntes det ble så veldig mye svarte flekker. På bilde er ikke genseren verken dampet eller vasket, når toåringen velger en genser så er det bare å smi mens ulle er godkjent!

Nå har ullungen min en tynn og en tykk genser ny av året, neste plan er å strikke en halvtykk versjon, (type 22m på 10cm ca) må bare bestemme meg for mønster, gode tips tas i mot med takk :) Ha en flott helg, her håper jeg pinnene får svinge seg litt, forsterkninger fra osloland kommer for å underholde toåringen så sjansen kan by seg ;)

Stine

18 kommentarer:

  1. Så nydelig genser! Litt artig, fikk en snap i morges av ei venninne som hadde strikket samme mønster i pannebånd på nattskift. Har du rester, så... hint hint ^_^ Kjempeflott genser i skjønne farger. Herlig når barna liker ull!!! Har ei snuppe som vet hva hun vil også - er det ferdig, så er det rett på straks! :)

    Herlig - alltid kjekt å strikke til noen som setter pris på ullplaggene, så det så. Da kan det jo gjerne bli litt ekstra, hehe.. Kos deg med strikk og sjarmtrollene :) God helg!

    SvarSlett
  2. Den var kjempefin og fargene du har valgt var nydelige :)

    SvarSlett
  3. Så fin den ble. Fine farger. Denne genseren har blitt en yndling i heimen hos oss.

    SvarSlett
  4. Åå så fin genser! Med et så søtt motiv, er det ikke rart dette ullplagget falt i smak hos toåringen din :) Kjekt å ha gensere i ulike tykkelser:)

    SvarSlett
  5. Den genseren er så søt! Og du har valgt nydelige farger♥
    Fikk plutselig lyst til å strikke en maken....;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er super fornøyd med fargevalget så bare å herme ;)

      Slett
    2. Kjempefin! Er gråfargen nr 19 eller 22? :)

      Slett
  6. Kjempefin! Nydelige farger du har valgt :)

    SvarSlett
  7. Kjempefin genser! Fargene passer veldig godt sammen :) Også matcher den hjelmen, til og med ;)

    SvarSlett
  8. Den var veldig fin, så flotte farger!

    SvarSlett
  9. Kjempefin genser! Det mønsteret er så søtt. Jeg likte veldig godt fargevalget ditt. :-)
    Det er kjekt at de små vokser så de trenger nye strikkeklær, men det var det med tiden då... Kjenner meg godt igjen i at det ikke blir nok strikketid! :-)

    SvarSlett
  10. Kjempefin genser! Det mønsteret er så søtt. Jeg likte veldig godt fargevalget ditt. :-)
    Det er kjekt at de små vokser så de trenger nye strikkeklær, men det var det med tiden då... Kjenner meg godt igjen i at det ikke blir nok strikketid! :-)