mandag 14. september 2015

Islandsk Kambur

Ser litt stor ut oppe men det er klærne under som gjør ;)

Årets sommer strikk var Islandsk Kambur genser til to åringen, denne ble ferdig før lillesøsteren fikk kolikk, men monteringen tok litt tid. Med litt forkjølelse og den litt bitende høstluften var det endelig anledning til å prøve den på toåringen. Neitakk mamma den der ville ikke hun ha! Prøvde å lokke med lilla og at jeg hadde strikket den, nope, ikke til å rikke. Se pappa har også sånn genser, mamma har strikket make til dere, ååå make til pappa, se pappa vi har make sa hun og tok villig på seg genseren, phu! En toårings vilje kan heldigvis snu fort, ikke alltid til det bedre men denne gangen gikk den i rett retning. (altså min)


Denne er som ullpappaens strikket i nepal fra drops, var litt redd en skulle bli veldig tung men med 334 gram ble det langt fra så gale som jeg hadde trodd. På pinne nr 4,5 er dette en relativt rask genser å strikke. Jeg valgte å strikke vidden til 3år og lengden til 4år, en av gledene med å strikke er å kunne tilpasse :)


Nå er jeg spent på å se hvor mye en såpass tykk genser blir brukt eller om dette var neste unødvendig strikk.  

Luen er toåringens favoritt og hun velger veldig ofte denne når hun skal ut. Se mer om den her.



Stine

15 kommentarer:

  1. Så herlig at hun ville bruke den etter litt overbevisning. Foreløpig kan jeg kle knerten i hva jeg vil, men det kommer vel snart en slik periode hos meg også:) Nydelig genser på både far og datter!

    SvarSlett
  2. Flotte gensere, både den lille og den store!

    SvarSlett
    Svar
    1. Strikket forøvrig genser til meg selv i nepal for noen år siden og den er kjempemye brukt. Men det skal sies at jeg er en skikkelig frostpinne....

      Slett
  3. Kjempefin genser!! Fine farger! Her var reaksjonen "nei, nei, nei" da jeg foreslo ullgenser hos 2-åringe😊

    SvarSlett
  4. Godt det hjalp med litt overbevisning, slik at vi fikk se den fine genseren i bruk :) Flotte farger!

    SvarSlett
  5. Kjempefin genser, og så herlig bilde med genserne i bruk :)

    SvarSlett
  6. Jeg liker også å se "ull i bruk" Alt kommer bedre til sin rett med levende modeller! Nydelige gensere! Får nesten håpe på noen kuldegrader.... Kjempefine bilder!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  7. Så heldig ho var som fekk lik gensar som pappa :) Nydelege gensarar begge to.

    SvarSlett
  8. Genseren ser skikkelig varm og god ut, blir nok fin utover høst og vinter. Morsomt med lik genser som pappa'n :) Kjempefine gensere på de begge!

    SvarSlett
  9. Flott genser! Ser god og varm ut :)

    SvarSlett
  10. Fin, fin genser. Det var godt hun ville ha den på seg til slutt. Fint at det er stas å ha samme som pappa.

    SvarSlett
  11. Genseren ble kjempefin! Og jeg kjenner godt til det der med å nekte å prøve hjemmelagde plagg. Noen ganger går det og andre ganger ikke. Jeg har en johannesjakke fra pickles liggende som treåringen nekter å ha på hver gang jeg prøver. Det er litt trist, med tanke på hvor mange timer jeg har brukt på den. Men sånn er det bare. Det meste jeg lager blir heldigvis godkjent (tilslutt..).

    SvarSlett
    Svar
    1. Når de først er kommet på er det heldigvis ikke så mye styr :) MEN kan være ganske bestemt før og enkelte er helt klar lettere å få på ;) Lykke til med overbevisning hehe

      Slett
  12. Herlig varme genser og super fine mønster... jeg liker veldig.
    Jeg strikker også med islandgarnet. Takk for vakre bilder.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  13. Flaks at hun ga etter til slutt, den var jo utrolig skjønn den genseren! Kan godt skjønne at det var argumentet om å ligne pappa som avgjorde saken, Riddari-genseren hans er kjempekul :D

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...