onsdag 23. september 2015

Høstens nye hodeplagg...

.. del #1

Det er bare å innse at jeg er blitt fryktelig treg til å ta bilder av det jeg strikker om dagen. Hadde i tankene å legge ut toåringens sine siste hodeplagg, men ingen bilder? Så her kommer da første del av "høstens nye hodeplagg til toåringen som absolutt ikke trenger nye luer og pannebånd"




For tror ikke jeg er alene når jeg sier at luer og pannebånd blir det ofte nok av i et strikkehjem. Det er det perfekte mellom prosjekt, kan lett bruke rester eller enkle nøster, går fort å strikke, altså det blir ferdig (motiverende faktor) og finnes det utallige lekre og forskjellige mønstre. Sist ut er klompelompe, jess boken er havnet i strikkebok hyllen min, og boken er full av lue og pannebånd "skatter", hele fem hodeplagg er kommet av pinnene fra den boken, storesøsteren er den heldige vinneren av 4 av 5. Lillesøster den uvitende taperen som er varm om ørene med sine to luer.


Først ut på bloggen er torapannebåndet, super enkelt, raskt og lekkert pannebånd. Trengte usle 30 gram drops merino ekstra fine, flott mellom strikk med artig mønster. Snoren ble litt i minste laget, men har ikke kommet meg til å lage ny. To åringen velger gjerne dette når hun skal ut, pannebånd er tydeligvis stas. Dette er kommet på julegave strikkelisten så får vi se om det blir noe ut av planene.

.. fortsettelsen følger i denne hodeplagg serien...

Stine

2 kommentarer:

  1. Herlige bilder og fint pannebånd. Kanskje noe å strikke til tantejentene mine :)

    SvarSlett
  2. Altså, den Klompelompe-boka.. Tror den må i bokhylla mi også.. Nydelig pannebånd. Og så koselig bilde av snuppa med plagget i bruk :D

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...