fredag 4. september 2015

Helt unødvendig, men kjekt, strikk


At to åringen trenger flere stikke skjørt er absolutt ikke et faktum, tvertimot bugner garderoben av ullskjørt og kjoler. Siden jeg er en lystbetont strikker er det ikke hva man trenger men hva man har lyst og strikke som kommer på pinnene. Dette er samme farge som forrige innlegg og den ropte etter å bli et retroskjørt fra sandnes. 


Allerede brukt en par ganger og frøken fryd har vist at det både henger fint og kan snurre, frister å strikke et til. Garnet et tynn merino fra sandnes (109 gram) i den nydeligste blåfargen til en størrelse 2-3år. Det tykke strikket i livet sitter godt og selv om det var utrolig kjedelig i montere så gir det en veldig fin detalj. 

Siden dåpen nå er over og vi vender sakte tilbake til hverdagen så satser jeg på litt mer strikketid fremover, ulldotten vokser nemlig ut av rompersene sine. Kan noen stoppe tiden litt så vi kan nyte den litt mer.

Stine


6 kommentarer:

  1. Så lekkert skjørt! Synes så absolutt vi kan strikke det vi har lyst til. Det er da hobbyen vår!
    Skjønner godt du synes du får brukt klærne i for kort tid. Det er nok alle mødres erfaring
    Jeg er imponert over hvor mye du rekker å strikke med to små.....

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Trenger ikke å bli så imponert for mye av det ble strikket på mens jeg gikk hjemme og ventet på ulldotten ;)

      Slett
  2. Viktig å strikke det man har lyst til! Nydelig skjørt og farge :)

    SvarSlett
  3. Kjempefint skjørt med hullstrikk:) Hobby skal være lystbetont, så da må man strikke på det som frister :)

    SvarSlett
  4. Jeg synes nå virkelig 2 åringen trengte dette jeg da!;) Så flott skjørt!!:)
    Strikking skal være gøy, dette ser gøy ut!:)

    SvarSlett
  5. Nydelig! Man trenger en del unødvendig strikk også:) Jeg må snart i gang med litt praktisk barnehagestrikk og det er merkelig hvor tiltak det er...

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...