lørdag 8. august 2015

Riddari til ullpappaen!


Vi lever, det strikkes (litt), men det blogges lite.. Siden strikketiden er mindre med et nytt familiemedlem har ikke garnsankingen hatt samme reduksjonen. Dette ender opp med at jeg ligger ganske dårlig an på garn ut vs garn inn statistikken i år, ups? Nye nøster er forresten kommet med posten etter jeg vant gavekort hos woolspire, kan da ikke takke nei til det? Denne gangen valgte jeg garn ut fra to spesifikke prosjekter, ikke verst bare det ;)


Et lite innhugg i lageret er heldigvis ferdig, genseren til ullpappaen! Den var ferdig før ulldotten kom, men en ulldott med start vansker gjør hverdagen travel og bilder har blitt utsatt. 778 gram spiste genseren av lageret. Mønsteret er fra boken Islandskstrikk og mønsteret heter Riddari. Islandsgenser til toåringen var også på listen og den er mot alle odds kommet på pinnene, blitt strikket og mangler bare montering hvem hadde trodd? Resten av garnet til genserne er som avtalt byttet inn i annet garn, litt dyrere så 150gram mindre med hjem enn jeg leverte inn, det minker ;)


 Slutten på genseren var ganske drøy og når det plutselig var mønster med tre farger gav jeg nesten opp. Ullpappaen lurte på om genseren var ferdig opp til flere ganger og det var nok ventingen hans og viten om at han aldri får noe strikket som fikk meg til å fullføre. Han er kjempe fornøyd med ny genser og har allerede brukt den et par ganger, ååå for en strålende sommer!! ååå for et strålende vær !! ?? Humøret er om ikke annet strålende ;)


Genseren har en rullekant nede og på armene, jeg vurderte lenge om jeg skulle droppe den og ha en renere kant, glad jeg ble enig med meg selv om å følge mønsteret, gav den litt annet preg. Fargene var også spennende, hadde nemlig valgt ut farger hjemme og reiste på butikken for å kjøpe, men de hadde ikke det garnet og valget falt på drops nepal for rett strikkefasthet. Nepal hadde selvfølgelig ikke de samme fargene og jeg kunne ikke si jeg husket mønsteret så godt så fargene ble valgt litt på magefølelsen. Føler meg heldig med den følelsen.

Blir nok en stund til ullpappen får en ny genser. Og gift blir nok heller aldri, er det ikke noen myter om slikt?

Stine

17 kommentarer:

  1. Et slikt storprosjekt krever en del garn. Kjempefin genser! Godt du ble fornøyd med fargene, syns de ble fine sammen og ga en fin kontrast i mønsteret. Håper det går bra med din lille baby :)

    SvarSlett
  2. Oi, så fin! Heldige mannen din :)

    SvarSlett
  3. Så fin Riddari! Og i Nepal ble det et helt annet uttrykk enn med lett-lopi. Likte det:) ikke minst kanskje mer behagelig mot huden, enn den noe grove lopi'en, som slett ikke er for sart hud. Kunne du bruke samme pinner og hadde samme strikkefasthet som i mønsteret?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja brukte samme, ser eg glemte å skrive men strikket størrelse M med lengden til L :)

      Slett
  4. Den ble fin! Har garnet liggende klar til en Riddari til mannen jeg også, men har ikke orket å begynne enda....

    SvarSlett
    Svar
    1. På pinne 4,5 gikk det egentlig ganske fort når jeg først begynte på den :)

      Slett
  5. Nydelig genser. Nepal er et deilig garn å strikke med.

    SvarSlett
  6. Å, Riddari er min favoritt-genser fra den boka. Den ble jo veldig fin i Nepal :D

    SvarSlett
  7. Knallfin! Heldige ullpappa`n:)

    SvarSlett
  8. For en heldig ullpappa! Denne var lekker!

    SvarSlett
  9. Nydelig genser den der. Og lekre farger til ullpappaen i huset. Lekkert!

    Fikk nesten sjokk da min kjære kommenterte noe om at det kanskje var på tide at han fikk genser nå :O Og fargene var fine ... jeg strikket i grått, hvitt og oker. Ok, da hadde han ikke sett oker'n, men de andre var ok. Og svart. Det ligner jo veldig på din supre kombinasjon, hihi! :D
    .....Så får vi se når jeg må strikke stor mannestørrelse også :)

    Nyt dagen :D

    SvarSlett
  10. Nydelig genser den der. Og lekre farger til ullpappaen i huset. Lekkert!

    Fikk nesten sjokk da min kjære kommenterte noe om at det kanskje var på tide at han fikk genser nå :O Og fargene var fine ... jeg strikket i grått, hvitt og oker. Ok, da hadde han ikke sett oker'n, men de andre var ok. Og svart. Det ligner jo veldig på din supre kombinasjon, hihi! :D
    .....Så får vi se når jeg må strikke stor mannestørrelse også :)

    Nyt dagen :D

    SvarSlett
  11. Nydelig fargekombinasjon :-)
    Kan jeg spørre hvilke farger det er?
    Drops hadde ingen fargeprøver, syns d er vanskelig å se på bildene :-(

    SvarSlett
  12. Nydelig fargekombinasjon :-)
    Kan jeg spørre hvilke farger det er?
    Drops hadde ingen fargeprøver, syns d er vanskelig å se på bildene :-(

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...