torsdag 9. juli 2015

Ull mens en venter på sommervarmen...

Guttungen til en venninnen min har bursdag om sommeren, en tid en ikke ønsker å forbinde med ull og strikkeklær. Denne sommeren har dessverre vært en skikkelig ull sommer og den ferske ett åringen fikk en ullen pakke i posten.


 Garnet er vellagret,kjøpt før jeg viste om to åringen var gutt eller jente. Turkis funker fint til jente også, det har bare aldri blitt brukt og begynte tilslutt å gnage litt på strikkesamvittigheten. Merket er drops baby merino, et garn som er godt å strikke med og holder seg fint etter mye bruk. Siden dette var guttestrikk var det helt naturlig og bla litt i guttestrikkeboken, valget falt på strikket shorts og stripelue fra samme boken.


Tanken var å strikke en helt turkis shorts, etter et stykke ble det veeeldig turkist i mine øyne og noen rester med grå ble funnet frem. Greier ikke helt å bli enig med meg selv om jeg er helt fornøyd med kombinasjonen. En kombinasjon jeg er mer fornøyd med er luen der grå ble basis fargen. Luen er strikket med maskeantallet for en størrelse mindre siden garnet gir en litt annen strikkefasthet.


68 gram for shortsen og 35 gram for luen og to prosjekter av gamle nøster er krysset av listen. Har en liten rest igjen med turkis så får se hvor lenge den blir liggende å stirre på meg.

Stine

7 kommentarer:

  1. Lekkert sett.Fint med de stripene.
    Klemz

    SvarSlett
  2. Hælledussan så fin gave å gi bort! Og god samvittighet for strikkelageret.

    SvarSlett
  3. Jeg synes det ble veldig fint! Og gratulerer med baby :-)

    SvarSlett
  4. Fargekombinasjonen har mye å si for plagget, jeg syns grått og turkis ble nydelig sammen på dette settet her! Du er så flink :)

    SvarSlett
  5. Veldig fine, både shortsen og lua!

    SvarSlett
  6. Turkis og grå, nydelig kombo. Og skjønne plagg. Flott til en liten sjarmør :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...