fredag 5. juni 2015

Hentesettet fra ministrikk

Då er vi i juni, mnd vi har ventet på, det er nok en stund å vente igjen, men engang i løpet av nærmeste fremtid blir ullfamilien økt med en ny ulldott.

Hentesettet har jeg denne gangen strikket selv og en ting er sikkert! det er alt for mange hentesett mønster der ute, jeg tok det første jeg falt for og som jeg lenge har sett på, hentesettet fra ministrikk. Liker hvordan det er en jakke, men med knappene bak og fine enkle flettedetaljer som passer både ullprinser og prinsesser. Mens vi hadde med to sett for å hente ullprinsessen vår valgte jeg denne gangen å heller gå for et nøytralt.

Enkle perlemorsknapper
Er litt usikker på om jeg er fornøyd med bleiebuksen som hører med og lurer på å strikke en rompes i grått og heller se hva jeg velger. Buksen vil jeg ha grå siden hvit strømpebukse under hvit jakke og hvit bleiebukse ble litt mye hvitt for meg.

Settet er strikket i blackhill høylandsull noe som gjør det fnugglett, 52gram i jakken og 25 gram til bleiebuksen. Nå må bare tilhørende sokker og lue bli vasket så er vi klar. Settet er strikket i omvendt glattstrikk, altså vrangen ut, jeg valgte å strikke ermene og bleiebuksen "feil" vei og heller snu de før montering, da blir det mye rettstrikking og lite vrangstrikking, slikt liker vi! Og ull i juni/juli ? Slik det ser ut nå så er det nesten godt det ikke er strikket i bomull, huff hvor blir sommeren av?

Stine

14 kommentarer:

  1. Gratulerer med en ny liten ullbruker på vei :) Så koselig! Fint hentesett du har laget :)

    SvarSlett
  2. Så koselig!! Gratulerer med kommende ullent familiemedlem. Så fint hentesett!!!

    SvarSlett
  3. Gratulerer med kommende familieforøkelse! Imponerende at nr 2 får eget hentesett - har inntrykk av at de fleste bare orker det for nummer en :P

    SvarSlett
    Svar
    1. Kan vel si at så mye mer enn hentesett er der ikke kommet av pinnene, litt men ikke i nærheten av den haugen frøkenen fikk... *kremt*

      Slett
  4. Så fint hentesett. Det blir nydelig på den nye ullungen! Gratulerer og lykke til :)

    SvarSlett
  5. Kjempefint hentesett! Lykke til med innspurten!

    SvarSlett
  6. Gratulerer med ullunge på vei! Hentesettet fra Ministrikk er fint.

    SvarSlett
  7. Nydelig hentesett. Gratulerer og lykke til!

    SvarSlett
  8. Dette hentesettet har jeg ikke sett før - det var kjempefint!! Stilig jakke med fine dekorative fletter :)

    SvarSlett
  9. Nydelig sett! Spennende tid du har foran deg! Lykke til! :-)

    SvarSlett
  10. Gratulerer med en liten ulldott på vei! :) Nydelig hentesett du har strikket!

    SvarSlett
  11. Hurra for ny ulldott på vei!!:) Det blir spennende! Kjempefint hentesett♡ Lykke til med det du har i vente:)

    SvarSlett
  12. Gratulerer så mye. Nydelig hentesett du har strikket.

    SvarSlett
  13. Gratulerer så mye! Lykke til med innspurten! Vi har også en ny på vei, det har derfor vært lite overskudd til strikking og blogging men håper å komme sterkere tilbake:) Jeg har også sett på dette hentesettet, fint med grå og hvit!