onsdag 3. juni 2015

Eg lovar det e prinsessepuffermer!


Det er et år siden Paelas la ut oppskift på solskinnsdrakten og jeg har hatt lyst å strikke den til ullfrøken, har bare ikke kommet så langt, tenkt at hun er begynt å bli litt for stor, vil den i det heletatt bli brukt. Helt til nå, nå fant jeg ut at den går opp til størrelse 3år og skal min lange 2åring ha en slik drakt var det bare å finne frem garn og pinner.


Ingen villig modell om dagen så her er det tv bestikkelse.

Merino extra fine (192g) fra drops finnes det noen nøster av i lageret, kjøpt inn til luer, men heldigvis kan en endre regulerings planen til nøstene uten store søknadstiden. For å ikke gjøre den for babydrakt og heller gi den et mer shorts med topp preg strikket jeg den i to farger.


Grei oppskrift å følge gjør at mønsteret lett kan gjentas i gavestrikk ved senere anledninger. Jeg valgte å sy den sammen mellom beina og ikke ha knapper, har en sterk følelse viten om at de knappene hadde hun glatt kneppet opp selv og å dra ned drakten ved bleie skift er lettere enn kampen om å holde knappene igjen..


Så var det å få den godkjent av frøken kjole-fin, hun selv mente det var et babyplagg og jeg tok meg selv i å komme med gode salgsord "det e prinsesse ermer", "nett som prinsesse Anna, eller prinsesse sofia, kjempe stilig". Ikke helt overbevist og med lettere tvang har hun brukt den, for når den først er på er det ikke så nøye lengre, håper hun ser prinsesse likheten og at den blir godt brukt før den blir forliten. Trodde jeg hadde gjort en god jobb i å selge frem bukse og shorts? Slaget er ikke tapt.. helt enda..


Stine

9 kommentarer:

  1. Helledussan så søt drakt og hun ble virkelig akkurat som en prinsesse! Nydelige ermer og du har rett i at den virket todelt når den var strikket i to farger:)

    SvarSlett
  2. Den var nydelig og så fin på den herlige frøkena :)

    SvarSlett
  3. Den drakta er skikkelig søt! Ei prinsesse verdig! :)

    SvarSlett
  4. Hehe...de er ikke enkle å overbevise disse prinsessene..;)
    Men sååå søt hun er! Og drakten ble veldig fin til henne. Jeg synes ikke den virker for barnslig, lurt å strikke den i to farger:)

    SvarSlett
  5. Kjempesøt drakt på kjempesøt jente :D Får håpe prinsesseargumentene synker inn etterhvert ;)

    SvarSlett
  6. Kjempesøt! Ble veldig stilig med to farger :)

    SvarSlett
  7. Kul som tofarget! Nydelig prinsesse!

    SvarSlett
  8. Kjempefin, skulle ønsket jeg hadde en liten jente å strikke den til ;)

    SvarSlett
  9. It was very useful for me. Keep sharing such ideas in the future as well. This was actually what I was looking for, and I am glad to came here! Thanks for sharing the such information with us.

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...