fredag 12. juni 2015

Barselgavene kan enda være av den varme sorten..

Hurrahurra et nytt ullmedlem er kommet i storfamilien og siden toåringen neppe får søskenebarn med det første! så gleder vi oss stort over alle nye tremenninger. Denne ullmenningen har egentlig en veldig ullen bestemor, men etter flere hint og tilslutt direkte spørsmål om hva de har av ull og om de ønskte mer kom det frem at den ullne bestemoren og moren hadde strikket mest pledd og hentesett. Den minste størrelsen var der helle ikke så mye av.


 Så da slo jeg til, rompers var ikke på listen over ting hun hadde. Jeg måtte vente til etter fødsel siden de ikke viste hvem som gjemte seg, ser i ettertid at valget mitt var så nøytralt at jeg strengt tatt ikke hadde trengt å vente, men kanskje strikkelysten hadde vært en annen om det ble jente?

Rompers fra sandnesgarn sitt 1508 tynn merino hefte. Tidligere har jeg ikke kjøpt heftene deres fordi de gjerne inneholder mye basisplagg og lite nytt.  I de siste heftene synes  jeg derimot at de har hatt stor forbedring, mye mindre gjentagelse av genser med striper og heller flere ulike typer plagg. Bokhyllen og strikkepinnene er derfor beriket med mye sandnesgarn mønster i det siste, håper de fortsetter denne trenden!


Litt nerding.... romperen er strikket i babymerino fra drops (66gram). Jeg har ikke tatt opp så mange masker rundt beina som det står i mønsteret etter som pittesmå lår ikke har all verden med valker og etter egen smak ser litt bedre ut når den kommer litt tettere. Mønsteret er enkelt å følge og passer like fint til fest som til hverdags, jeg er virkelig bitt av rompersbasillen! Med det fine sommerværet vi har på sunnmøre så blir nok ull i bruk en god stund fremover....

Stine

8 kommentarer:

  1. Grattis med ny ullmenning! Herlig liten romper som nok blir årets sommerfavoritt hvis ikke det skjer noe med temperaturen snart...
    God helg til deg:)

    SvarSlett
  2. Så fin gave. Jeg er helt enig i at Sandnes garn har mange fine oppskrifter for tiden. Har lyst til å strikke både det ene og det andre.....

    SvarSlett
  3. Denne var utrolig fin, fikk lyst til å strikke en slik selv!

    SvarSlett
  4. Så kjekt med et nytt ullmedlem å strikke til:) Romperen ble veldig fin! Jeg syns også at sandnes garn har mye fint i heftene sine nå :)

    SvarSlett
  5. Nå må jeg si jeg ble frista til romperstrikk: Så enkelt og fint! Holder på med en heldress, og det er litt i overkant å motivere seg til å strikke både armer og bein, merker jeg ;-)

    SvarSlett
  6. Den var kjempefin! God helg til deg!

    SvarSlett
  7. Nydelig romper! Små babyer er supersøte i rompere!

    SvarSlett
  8. Haha, ULLMENNING! Den skal jeg jammen huske på, omtrent sånn jeg ønsker alle tilskudd til familien velkommen også.

    Nydelig romper! Har innset at romper er et utrolig praktisk og fint plagg, dessverre for seint til å glede mine egne gutter (8 og 10 år, det skulle tatt seg ut!), men kjempefine og passe store gaver!

    God helg!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...