onsdag 10. juni 2015

10 kjappe om strikking

Maria skrev et innlegg om ti kjappe om strikking og jeg hiver meg med, kanskje du også kan svarer?

Strømpepinner eller magic loop?
Jeg er blitt magic loop frelst, lite strømpepinner her og jeg liker det! 

Hva er din favoritt pinnestørrelse? + evt. lengde på rundpinne
Jeg ender ofte opp på pinnen nr 3, har kanskje litt med garnet jeg liker å strikke med også? Lenden på pinnen kommer ann på prosjektet.

Handle garn på internett eller i butikk?
Siden jeg liker ubehandlet ull blir det mye nett shopping, synes det er kjekt å bruke den tiden en vil å se på ulike butikker/kvaliteter, det dumme er at en ikke kan se fargene helt rett og kan blir skuffet, har heldigvis ikke skjedd så mye her! Kjenner også at når jeg skal i butikken må jeg nesten to ganger, først se og ta på, for så tilbake når jeg har fått vurdert alternativene, garn shopping er alvorlige saker ;)

Hva liker du best å strikke?
Barne/babyplagg, jeg må variere mellom ulike typer plagg og strikker som oftest kun det som frister. Strikking skal være lystbetont!

Hva liker du minst å strikke?
Sokker og votter, tar fryktelig lang tid og så må en strikke to av samme ;)

Flerfarget strikk eller hullmønster?
Liker begge deler men er nok inne i en hullmønsterperiode (sier hun som sitter å strikket flerfarget til ullpappaen)

Melert/selvstripende garn eller solide farger?
Liker best solide farger, men en lett melering er fint.

Superwash eller ubehandlet ull?
Helt klar ubehandlet, men ingen regel uten unntak, noen ganger er superwash mest praktisk.

Lagergarn lue

Hva er ditt favorittfiber å strikke med?
ull ull ull, ubehandlet, men også merino ull er deilig som superwash alternativ :)

Hva står øverst på ønskelisten? (strikkerelatert)
Ønske nå er å redusere litt av de gamle nøstene som har blitt litt glemt slik at en får plass til nye skatter :) Så er det noen bøker som kommer til høsten som nok må inn i samlingen ;)

Takk for gratulasjonene om ulldotten som kommer :) Vi venter i spenning

Stine

4 kommentarer:

  1. Den lagergarnlua var utrolig fin. Oppskrift el selvgjort?

    SvarSlett
    Svar
    1. Oppskriften er gratis på ravelry :)

      Slett
  2. Gøy med "intervju". Mulig jeg kaster meg på:) og den lua var jeg en gang så nær å strikke, at jeg hadde funnet frem både mønster og alle nøstene. Så ble jeg noe usikker på fargevalget...og alt stoppet opp! Merkelig:) men fin er den!!

    SvarSlett
  3. Så kult at du hang deg på :D Her var det mye fine plagg :)