onsdag 13. mai 2015

Ny levetid med litt strikkeførstehjelp!


En strikkers mareritt skjedde i barnehagen, det var begynt å rakne i en strikkekjole. 2 åringen må ha hengt seg opp i noe for det var "hull" nederst på kjolen rundt største delen av baksiden. Kjolen er strikket i ren ull noe som jeg tror reddet meg med at ikke mer var blitt ødelagt.


Kjolen ble lagt på vent lenge, men skal den være brukenes mens den enda er passelig var det bare å bite tennene sammen og gjøre det som er utrolig kjedelig med striking, opprekking og "ny" montering!


Strikket opp masker litt lengre oppe og rekte opp de nederste omgangene, jeg strikket de ikke på nytt men felte av. Ble ikke en like fin avslutning, men kjolen har fått ny leve tid. Klapp på skulderen til meg, tror jeg skal belønne meg selv med å legge opp et nytt strikketøy eller to ;)


God 17 mai helg!

Stine

5 kommentarer:

  1. #klapperdegpåskuldra
    Så flink du er! Jeg er imponert!:) Men sååå godt å få det gjort!
    Riktig god helg og god 17.mai til deg også:)

    SvarSlett
  2. Det fineste med hjemmelagde klær er jo nettopp det at de kan repareres - da varer de lenger, og det er jo bra både for brukerene og miljøet :D
    Kjolen er veldig søt, godt at det bare var helt nederst den var raknet, så er det lett å fikse :)

    SvarSlett
  3. Så god følelse å ha fiksa noe, som da kan brukes lengre😊 og denne var jo altfor fin til å skulle kastes!

    SvarSlett
  4. Så deilig å få gjort slike reparasjoner som man utsetter. Skikkelig klapp på skuldra (og kanskje kan du unne deg noen nye nøster eller noe også?). Viktig å belønne seg selv ☺

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjøpte noen nøster i dag så godt å lese at det kan være en form for belønning, henger meg på den ;)

      Slett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...