mandag 11. mai 2015

Har mykstart babyer større hodet enn nøstebarna sine?

Et raskt lite prosjekt fristet pinnene og la opp til en enkel lue fra boken myk start. Den står at skal strikkes i to-tråds og jeg la opp og satte i gang. Følte den bare ble større og større etter hvert som jeg strikket og ikke noe 0-2mnd som jeg la opp til. Når den var ferdig målte jeg den opp mot en lettstrikket nøstebarnlue og kan vel si at den er en ca tja 3-6mnd størrelse?


Først tenkte jeg at strikkefastheten min må være helt på blåbærtur, men etter en tur innom nøstebarna sin oppskrift, som jeg vet passet til 2åringen når hun var liten, innser jeg at myk start luen har utrolig mange masker i forhold til nøstebarna. Så kanskje myk start babyer har større hode, hvem vet? Ingen skade gjort, luen er fult brukende.


Litt nerde fakta, strikket etter myk start sin oppskrift 0-2mnd mer passer mer 3-6mnd. Strikket i (18 gram) blackhill høylandsull.

Stine

8 kommentarer:

  1. interessant opplysning siden denne står på to-do lista nå.

    Men uansett størrelse - den ble nå søt, da :-)

    SvarSlett
  2. Søte lua!

    Strikket denne og Nøstebarn sin lue til minsten min da han var baby og du har rett i at Myk Start-babyer har større hoder ;)

    SvarSlett
  3. Helt enig med deg! Har strikket denne og den tilsvarte ikke størrelsen i oppskriften.. Har gjort meg den samme tanken om en del andre av modellene i den boken, men har tenkt at det må ha noe med min strikkefasthet å gjøre.. Din var i allefall veldig fin!

    SvarSlett
  4. Fin lua da og ganske irriterende når størrelsen ikke stemmer....

    SvarSlett
  5. Enig med deg, luene i myk start er store i størrelsen. Alle sammen, ikke bare denne varianten. Men de er fine, så så lenge man er klar over at de er store, så gjør den ingenting.

    SvarSlett
  6. Er ikke alle oppskriftene i Myk Start litt store i størrelsen? Fin lue i alle fall!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kan ikke si at jeg har tenkt så mye på at de er større. Pga mye montering er det ikke så mange av oppskriftene som er kommet på pinnene her :/

      Slett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...