fredag 22. mai 2015

Fugleunge

Når to åringen ble født svømte hun rundt i sykehusklærene tanken "one  size fits all" var ikke rett i dette tilfellet , hun måtte ut av sykehusboddyene og inn i ull, en kan vel uansett aldri begynne for tidlig? Boddyen satt godt, den var myk, lun og varm og hun bodde i den til vi skulle reise hjem.

Frøken hadde boddy strikket i drops baby merino, jeg har denne gangen prøvd meg på en litt mer ullen variant i blackhill høylandsull, etter en vask er den dugglett og myk. Klar for å varme en ny liten kropp.

Mønsteret er fra myk start og strikket i 0-3 mnd gikk det med 59 gram. Små babyer kan godt ha hvit i min verden. Boddyen skal strikkes på pinne 3 men etter den totale bommen på luen fra samme bok gikk jeg ned til pinne 2,5. To åringen har konkludert med at den er "forliten til meg!" jeg tar henne på ordet og satser på at den passer en mindre kropp.

Vi har nettopp fått oss en ny tremenning og barselgaven er kommet på pinnene. Det sammen med ullpappaens sakte voksende genser blir nok pinse strikket.

Stine

14 kommentarer:

  1. Så fin den ble. Omslagsbodyer er fantastiske :)

    SvarSlett
  2. Så nydelig, den blir deilig på en liten kropp :)

    SvarSlett
  3. Oioioi så mye fint her var da! Fikk plutselig en del nye prosjekter på strikkelisten :) Gleder meg til å lese mer! Ha en fin pinse:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Er kjekt å inspirere :)

      Slett
  4. En fin presang å få, og den er så fin og enkel synes jeg :) Jeg har strikket en selv i Filcolana lammeuld, men syns ikke den ble spesiell myk og god etter vask. Jeg har derfor ikke våget å gi den bort til noen i frykt for at den skal klø veldig på en liten babykropp. Og det er jo veldig synd for den er jo så søt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes det er deilig myk og blir bare bedre etter bruk og vask :) Ullungen her bruker slik ull rett på huden uten å bry seg, men finnes selvfølgelig ulik smak og behag :)

      Slett
  5. Så liten og søt♥ Helt enig i at hvitt er fint til de aller minste.

    SvarSlett
  6. Så nydelig :) Kanskje jeg må strikke en slik til mormor sin kommende prins <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Anbefales virkelig fra meg :) Vi likte den veldig godt den første tiden. Brukte den senere om natten når det var kalde kvelder. :)

      Slett
  7. Har lest meg opp på en del plagg nedover i bloggen din. Så utrolig mye fint og variert. Jeg skal bli tante i juni, så det spinner litt babystrikk i toppen her :) Denne var så søt, veldig lunt og varmende plagg. Og det er fint med hvitt til de små ♥

    Ser du viser til oppskrifter fra boka "Strikk til smårollinger" i noen av de siste innleggene dine. Jeg tror jeg har kjøpt 4-5 strikkebøker de siste månedene. Ikke den. Tror den er blitt ei "må-ha" bok, hihi! ^_^

    Enig med deg - ull er gull. Spesielt vesla mi elsker ullklær og gjerne rett på kroppen. ♥

    SvarSlett
  8. For en lekker liten sak! Nydelig barselgave å få - både for foreldrene og for det heldige lille nyåret som skal bruke bodyen.

    SvarSlett
  9. Den er så fin den bodyen - heldige babyer som får begynne livet i hjemmestrikket ull, heller enn sykehus-bomull :D

    SvarSlett
  10. Den var herlig! Så heldige de er som får en slik fin gave! Ha en flott uke videre… Happy Knitting!

    SvarSlett
  11. Kjempefin body! Denne ser jeg det er mange som lager til de nyfødte og bruker masse. Og enig i at hvitt er en fin nyfødtfarge, alt behøver ikke være blått eller rosa.