fredag 1. mai 2015

Dotter i en fei..

Av og til får jeg slike ideer om at det er kjekt å få et strikkeplagg med i bursdagsgaven, siden tanken slo meg på onsdag og selskapet var i dag så falt valget fort på en "dotty" lue fra bloggen to vrange. Oppskriften er gratis og den finner du her!


Stupte ned i lageret etter den fargen det måtte bli, rosa med hvite prikker! Her kjører vi for det vi vet faller i smak hos 3åringen! Siden oppskriften er for litt større hodet kuttet jeg en prikk og den passet perfekt til 2åringen, men dessverre ikke til 3åringen! Ingen fare, 3åringen skal få ny lue og det er hele to 2åringen som har bursdag denne mnd så luen skal nok få en ny eier. Kanskje jeg rekker å vaske den neste luen, sånn kan det gå når man har liten tid!


Dette er godt lagret garn, men en type garn jeg liker å ha på lager. Garnet er drops sitt baby merino, helt herlig lue garn til store og små. Med sine 41 gram er det ingen garnsluker. For de som ikke har fått det med seg har drops supersalg på mye garn og redd det blir noen flere nøster av dette garnet i hus. Enda en god grunn til å strikke mer av de godt lagrede nøstene!

Stine

2 kommentarer:

  1. Denne lupen er så fin, jeg har også strikket denne. Din ble kjempefin og fargene var bare nydelige og midt i blinken for en liten frøken :)

    SvarSlett
  2. Fin lue! :-) Det er jo typisk at man skal komme på å strikke gave i siste liten, det gjør ofte jeg også. Det er ikke alltid like lett å tenke langt fremover :-) Føler meg sikker på at jeg kommer til å gå bananas på dropssalget i år også. Men jeg synes jeg har en spesielt god grunn siden jeg venter en jente, og garnlageret mitt stort sett inneholder "guttefarger"! ;-)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...