mandag 4. mai 2015

Det sa pang i garnlageret !

Fem usle små nøster var jeg unna å være tilbake på nullen i mer brukt enn kjøpt inn i år etter x-antall garn innkjøp. Helt til var jeg så lur at jeg nevnte for ullpappaen at drops har salg på garn og at jeg lurte på å kjøpe inn noen nøster for å ha litt babyull på lur til barselgaver siden der e det nesten tomt!, jeg tenkte sånn 8-10 nøster. Da han svarte med "har de garn der til islandsgenseren jeg har ønsket meg?" Øm joda det har de nok, ja då ville han ha seg en slik en.

Ullpappaen sine farger
Det var faktisk han som dro meg opp på garnbutikken og med den største tålmodighet underholdt 2åringen mens jeg plukket ut garn. Det ble garn til islandsgenser både til han og ullungen. 35 nøster Nepal. Nevnte jeg ingen babyull ble med :/ Og jeg har sagt at det kommer til å bli en varm genser, men det mener han skal bli veldig bra. Håper bare ikke den blir alt for tung. Tviler på at alle 35 nøstene blir brukt, men siden original garnet har noe lengre løpemeter og jeg nekter å gå tom for rett fargepartiet så ble det noen ekstra nøster med hjem, og når begge genserne inneholder 4 farger og jeg har litt ekstra av alle ble det fryktelig mange :/

2åringen sine farger
Mønsterboken om islandsgensere fikk jeg forresten av han og 2-åringen til jul så er vel bare å sette i gang med herregenseren først. Dette ser langt fra bra ut på garn summeringen min! AJAJAJAJ!


Stine

8 kommentarer:

  1. Nesten i null, det er jo kjempebra!!
    Du har jo ikke kjøpt bare for å kjøpe men til to konkrete prosjekter og det er jo for dumt å ikke passe på når det er salg.
    Jeg gikk meg forresten på samme smellen på lørdag, to poser som skal bli høstgarderobe til de tre nevøene mine (marius selvfølgelig, bukse og genser).
    Det vil forbause meg stort om det ikke blir en pose eller flere før vi er ferdige med mai, må bare tenke litt først.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja du sier noe der, konkrete prosjekt er ikke helt hamstring ;) men de må strikkes de og :/

      Slett
  2. Imponerende at du nesten gikk i null med tanke på ut-inn garn! Men det er da viktig å benytte seg av salget også:) Jeg har iallefall planer om å øke garnlageret litt ;)

    SvarSlett
  3. Hmmmm, jeg undres - er det en bok jeg burde ha hatt? Hvilken bok er det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig mange fine mønster, det eneste dumme er at de er veldig tykke. Men går raskere å strikke då ;)

      Slett
  4. Tror jeg må ta meg en tur på butikken som selger Drops…. lykke til med islenderen! Happy Knitting!

    SvarSlett
  5. Fine fargar!! Lukke til med mannestrikk!!

    SvarSlett
  6. Man må jo benytte anledningen når det er salg! Og dette var jo ikke egentlig din "feil" heller. Kjøp og bruk med god samvittighet!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...