onsdag 15. april 2015

Magda


1åringen fikk en Magda av mormoren og den er blitt mye brukt, først som kjole og nå som tunika. Tenkte at det hadde vært kjekt og hatt en slik til, bare i neste størrelse. Striket i vei, i fjor sommer, felte av og skulle begynne på ermene, heisann, denne kjolen var da veldig ekstremt kort i forhold til bredde. Så jeg gjorde noe jeg aldri før har gjort! Jeg tok opp den perlestrikkede kanten og fortsatte med mønster slik at lengden ble mer passende bredden. Kan ikke skryte på meg at det var gjort i en fei, kjolen ble liggende både en og to og tre måneder før motet til å strikke videre kom. Den ble liggende så lenge at nå passer den, og er mye i bruk!



Kjolen er strikket i holst supersoft (79gram),  og siden jeg bestilte store mengder av dette garnet som levert bachelor til meg selv gave har jeg nok å ta av. Bildene ble heller aldri tatt så her viser jeg en godt brukt kjole som er en favoritt i barnehagen.

Hamstrer jeg, nei langt i fra
fyller mitt lager på kryss og på tvers
har du kanskje mer garn enn du må?
 
Stine

10 kommentarer:

  1. Nydelig. Veldig flott farge. Skjønner at den der er mye brukt.

    SvarSlett
  2. Magda er så fin! Og veldig fin i rødt:)
    Den har stått på listen min en stund, skal strikkes! En dag...;)
    Så flink du er som fikser sånn:) Full forståelse for at det tok litt tid altså!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja følte meg veldig flink når eg gjorde det også ;) va liksom ferdig så måtte en begynne på "nytt" hehe

      Slett
  3. Den var nydelig, Stine! Ha en flott helg hos dere!

    SvarSlett
  4. Magda er så nydelig. Fantastisk farge du har der!

    SvarSlett
  5. Kjempefin kjole! Og ja, jeg også har mye mer garn enn jeg strengt tatt må ha. Men det er så deilig å dykke ned i lageret og drømme om alt det fine man kan lage..

    SvarSlett
    Svar
    1. Garndykking er absolutt en idrettsgren eg liker :)

      Slett
  6. Nydelig! Liker strukturen på Magda. Nydelig farge!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...