søndag 5. april 2015

En bursdagsfin 2åring, hurra hurra!


Påsken nærmer seg slutten og vi har fått en toåring i hus, hurra hurra! Til toårs dagen falt valget veldig lett på Clara-kjolen fra sandnes garn. Helt nydelig er den!


Jeg ville ha den i tynn ull og siden det gir en litt annen strikkefasthet ble det litt egne tilpasninger under strikkingen. Mine endringer ble at jeg la opp til 2år og strikket et stykke før jeg felte inn med tre jevne mellomrom for å få en litt mer fasong på skjørtet opp mot livet (strikket den litt lengre også). Så felte jeg inn til størrelse 1år (men strikket lengden til 2år) siden modellen er vid rundt livet og jeg liker når kjolene ikke henger og slenger. Resultatet ble helt perfekt til min lange, passe brede nå to år gamle frøken fryd.


Hun selv mente dette var prinsesse kjole og var kjempe fornøyd med å kunne svinge seg for klappende besteforeldre, begeistrede onkler og tante, og lettere sjokka foreldre over at det er kommet en to åring i huset. Kjolen er strikket i blackhill høylandsuld fra garnutsalg, 102 gram gir en snølett og passe varm kjole. Jeg er glad i blått til frøkenen og hun er fornøyd så lenge det er en kjole, får håpe det holder seg slik lenge!


Håper alle har hatt en flott påske med mye strikke tid. Her har strikketiden vært liten men noen omganger har jeg fått til :)

Stine

17 kommentarer:

  1. Så vakker kjole du har strikket! Da jeg første gang så dette mønsteret, ønsket jeg at jeg hadde en liten jente å strikke til. Den er bare så fin!

    SvarSlett
  2. Så nydelig kjolen ble! Gratulerer så mye til toåringen:) Kjekt at hun ble så fornøyd med kjolen :) Hos meg ble det mange timer ved symaskinen i påsken. Kjekt å kunne gjøre litt forskjellig håndarbeid, men nå er jeg ivrig etter strikkingen igjen :)

    SvarSlett
  3. Dette var en helt nydelig kjole, oppskriftshefetet står på hylla så denne kan fort komme på pinnene hvis jeg får en anledning:) Tenk at det har gått to år... Synes ikke det er lenge siden hun hadde ettårsdag men nå sitter jeg jammen med en ettåring snart selv

    SvarSlett
    Svar
    1. De blir fort store, skjønte ikke helt den før en ble foreldre selv :)

      Slett
  4. Gratulerer med to-åring. Kjolen var alldeles nydelig. Fikk lyst til å strikke en slik selv.

    SvarSlett
  5. Nydelig kjole!
    Og gratulerer med toåring.

    SvarSlett
  6. Nydelig kjole!
    Og gratulerer med toåring.

    SvarSlett
  7. Nydelig kjole! God ide å felle inn mer til livet, det er pent!

    SvarSlett
  8. Fin kjole og fin farge! Forstår at hun mente at det var en prinsessekjole for mønsteret er jo bare så lekkert! Holder på å strikke denne selv nå :)

    SvarSlett
  9. Jeg er akkurat ferdig med denne kjolen jeg og :) . Det var lurt å strikke livet smalere,modellen er litt stor i livet. Gratulerer med 2 åring-herlig alder!

    SvarSlett
  10. Gratulerer med toåring! Dine justeringer i mønsteret var vellykket, synes jeg. Fint med ekstra inntagninger i livet. Og farge/garnvalget er veldig kledelig!

    SvarSlett
  11. Clara er en kjempefin kjole, har paner om en selv, og dette er helt klart en av de fineste jeg har sett! Nydelig farge♥
    Ja tenk, ullprinsessen din er allerede 2 år! Jeg synes ikke det er lenge siden du fortalte at hun var på vei....;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg bestilte fargen kun med tanke på kjolen, litt galskap må til ;)

      Slett
  12. Denne er berre så nydelig!! Kjempefin i blått! Fekk faktisk originaloppskrifta på denne frå 70-tallet av mamma for 2 år sidan, men utruleg nok har den fortsatt ikkje komme på pinnene! Må gjerast noko med!! Gratulerer med 2-åring i hus! Dei går forferdelig fort desse årene... ;p

    SvarSlett
  13. Den ble veldig fin med litt videre skjørt, ikke rart 2-åringen ble fornøyd :D

    SvarSlett
  14. Den var helt utrolig nydelig!! Perfekt passform og farge :)

    SvarSlett
  15. Underbar klänning så fin i grått

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...