mandag 20. april 2015

12 prosjekter av gamlenøster på et år?

Her skal det bli litt fart på disse nøstene som gjerne kommer bakerst i strikkekøen av ymse grunner, få nøster, stusselige farger, glemt at en hadde, ofte er grunnen rett og slett at nyere garn frister mer.


Derfor har jeg satt meg et mål om å strikke 12 prosjekter i 2015 der jeg bruker av disse nøstene som håpet om et liv er litt skralt. En får ryddet litt opp, strikket gode varme og forhåpentligvis fine plagg, og en lager plass til nye skatter. Kreativiteten får brynes litt og en må brette opp ermene for å grave seg godt ned i diverse garn poser.


Jeg tenkte lenge et prosjekt i mnd men tror heller jeg strekker meg etter 12 prosjekt totalt. Spent på å se om jeg greier å få ut i alle fall en kilo fra garn lageret, sier vel kanskje litt om antall nøster som ligger å isolerer huset *kremt*

Et gamlenøster prosjekt er allerede på pinnene, flere som har planer om å bytte ut noen gamle og gjerne litt glemte skatter i året som vi er godt i gang med?

Stine

19 kommentarer:

  1. Dette skal jeg hive meg med på jeg også. Jeg trenger absolutt å få ryddet vekk de nøstene som har ligget bakerst i bunken så lenge. Må bare ferdigstille noe annet jeg har på pinnene her først, men jeg skal følge deg på dette gode tiltaket :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt du vil henge deg på! Her er det alltid flere prosjekt omgangen, flink du er da! :)

      Slett
  2. Oj, det var egentlig et veldig lurt mål. Jeg prøver å spare penger for tiden, så min motivasjon er å ikke kjøpe nytt garn for å få redusert utgiftene. Resultatet blir jo det samme, da - mer strikk fra garnlageret.

    SvarSlett
    Svar
    1. Spennende å se hva du strikker frem :)

      Slett
  3. Ja det var et prosjekt jeg kunne ha nytte av, har alt for mye garn. Av restene i babyull har jeg strikket mange pannebånd (tre tråder og pinne ne.6) og babysokker i dobbelt garn, da går smånøstene fort. :)

    SvarSlett
  4. Inspirerende utfordring! Problemet er bare at jeg fort "belønner" meg selv for å ha brukt lagergarn ved å handle inn dobbelt så mye som det som ble brukt ;) Hva er det med garn, egentlig? Man MÅ bare ha det ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja garn må man ha :) Jeg slutter ikke å kjøpe garn for skal for all del ikke gå tom (som om det er sjans for?) ;) Men vil ha litt sirkulasjon i lageret og ikke kun bruke nytt :) Også prøver jeg å bruke mer garn enn jeg kjøper sånn at en holder en viss balanse :)

      Slett
  5. Jeg er litt bevisst på lagerbeholdningen og har smått sånne mindre runder med lagerstrikk.
    Nå siden jul har jeg vært kjempeflink og stort sett bare brukt lagervare. Over to kilo garn er blitt nye plagg og nesten ingen nye nøster er kommet til.
    Nå begynner det å bli utfordrende og det begynner å bli et behov for nykjøp. (regner med salg hos drops i mai og da er nok sprekken et faktum!)
    Lagerstrikk er utfordrende men inspirerer også til kreativitet.
    Ønsker deg lykke til og gleder meg til å se hva du får ut av dine "glemte" skatter.

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj to kilo! *klapp på skulderen til deg*

      Slett
  6. Dagens beste ide! Eventuelt årets...

    SvarSlett
  7. Dette høres ut som en god ide. Har altfor mange slike nøster liggende jeg også.. Kjøpt på salg eller til prosjekter som ikke ble noe av....

    SvarSlett
  8. Jeg har stadig en plan om det, ja! Ofte finner jeg inspirasjon i nettopp disse nøstene, som har ligget til modning en stund. Vellagret, kan man vel også kalle det ;) Er spent på å se hva du skal trylle fram!

    SvarSlett
    Svar
    1. De som ligger til modning er greie, dette er mer de nøstene som ikke har egentlig håp om liv ;) de som bare fyller på uten å skape noen videre interesse ved første øyekast...

      Slett
  9. Så flink du er! Dette burde jeg ha hevet meg på også, men med ny baby på vei, vet jeg ikke om jeg tør.. Men det er jo så mye fint garn i lageret som virkelig burde bli brukt til noe..

    SvarSlett
  10. Siden vi flyttet i februar, så fikk jeg en glimrende sjanse til å si hei til alt garnet mitt på nytt, og da fikk jeg se det litt i nytt lys når jeg omorganiserte stæsjet. Jeg har ikke like god plass til det som før (jobber med saken!) , så jeg kjente litt på å redusere mengden. Og til nå har det gått bra, selv om jeg har kjøpt inn litt nytt allikevel, full kjøpestopp begrenser meg for mye.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjøpestopp på garn er et ord jeg ikke liker, her kjøpes det garn, skal bare ha ut litt annet også ;)

      Slett
  11. Det høres ut som et flott prosjekt som jeg absolutt burde ta etter. Jeg har alt for mye garn liggende, og jeg er alt for flink til å kjøpe nytt når nye prosjekter skal på pinnene. Det setter virkelig kreativiteten i sving når man har begrenset med nøster man må finne prosjekter til, så det er i grunn litt morsomt også:) Og jeg bør skynde meg før knerten blir så stor at man trenger mange nøster per plagg

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja heng deg på :) Fort at nøster blir liggende, så bare å rydde de ut slik at en får plass til alle de nye nøstene :D

      Slett
  12. Så lurt! Har selv en tendens til å kjøpe nytt garn når jeg begynner på nye prosjekter, så har nok litt av hvert i restekurven, ja. Faktisk ganske sikker på at jeg har et nøste av den samme Drops Baby Merino'en du har i øverste bilde der, bare i lysegult!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...