mandag 30. mars 2015

Påske-bella

Bella er et mønster jeg aldri går lei av, det passer i alle farger og er like fin som kjole, tunika som genser og jakke. Ullungen har vel sånn sett hatt de fleste versjonene og i ulike farger og garn typer, noen strikket av meg og noen av mormoren. Jeg har ikke prøvd meg på en i tynnull før og etter at den gule bellagenseren er blitt for liten falt valget fort på en ny gul bella bare denne gangen i holst supersoft og som kjole/tunika.


Innser at  snart-to åringen begynner å få et godt lager av ullkjoler og tunikaer, men er ikke det fordelen med å ha en strikkemor? Kjolen har allerede fått prøvd seg på påskefrokosten i barnehagen, og frøkenen var godt fornøyd.


Garnet er fra ullpappaens garnhandel og siden han kjøpte en hel spole og denne lette saken kun veier 71 gram har vi noen gram å ta av igjen :) En skikkelig glad farge å strikke med og mønsteret går unna i en fei, eneste ulempen med å strikke fra toppen og ned er at den kjekkeste delen forsvinner fort og en sitter igjen med mange cm med glattstrikk..

Litt nerdefakta, kjolen er strikket etter Lene Samsøe sitt hefte babystrik på pinde 3, dette mønsteret går kun opp til 2 år, men siden holst gir litt annen strikkefasthet la jeg bare til litt i lengden og det ble en passelig 2-3 års størrelse.

Ønsker alle en god påske!


Stine

14 kommentarer:

  1. Ja Bella er superfin! Veldig fin i gult.

    SvarSlett
  2. Haha, artig - har Bellakjole på pinnene nå i Holst i samme farge ;D

    SvarSlett
  3. Bella er kjempe fin og har allerede nesten blitt en klassiker. Nydelig farge.

    SvarSlett
  4. Kjempefin Bella! Jeg er akkurat ferdig med en liten Bella jakke, fargen du har valgt var nydelig :)
    God påske til deg.

    SvarSlett
  5. Knallfin! Denne også;) Heldige ullungen din♥ Bella blir vi aldri lei! Jeg har akkurat strikket en gul, og tenker allerede på en jakke i grått....;)
    Ønsker deg en god påske:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ser det ramler inn med gule bellaer, så er flere som fikk ideen før påske ;)

      Slett
  6. Bella ble nydelig i gult! Ønsker deg en god påske med mange fine strikkestunder :)

    SvarSlett
  7. Garnpappa har vært flink med fargevalget. Kjempefin Bella. God påske til deg.

    SvarSlett
  8. Hei! Så mye fint du lager! Jeg har kjøpt gult garn til Bella selv, og gleder meg til å sette igang. Dressen under her var også kjempefin! La meg til som følger nå. God påske!

    SvarSlett
  9. Elsker fargen! Passet jo veldig godt på påskefrokost :-) God påske!:-)

    SvarSlett
  10. Bella er bare helt nydelig ♥ Den er på listen min også. Veldig lekker i gul! Ser mye gult rundt omkring nå, og tror ikke det bare skyldes påske, det er jo bare så flott! :)

    Ha ei fin påske ♥

    SvarSlett
  11. Elsker denne fargen! Nydelig kjole!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...