tirsdag 10. mars 2015

Jeg fortsetter å presse på de ull..


Samme karen som fikk shorts fra guttestrikkeboka fikk en liten rumpers og lue fra strikk til smårollinger i dåpsoppmerksomhet. Kjekt å gi en liten gave i slike spesielle anledninger og litt snik tilføring av ullklær har vel en hver strikker som ambisjon ;)


 Siden jeg viste om dåpen lenge ventet jeg til det var minimalt med tid igjen før jeg begynte å strikke. Valget falt da på noe som kunne gjennomføres på denne tiden og som var så søtt som en kan bruke på små guttebabyer. Ja-takk til søte babygutter, de blir fort nok store!
I garnvalg veien ble det noe av de nøstene som ikke er pakket ned pga flytting og farge etter lager innholdet, altså hvit merino extra fine (110gram), gutten er født i desember, strikket 4-6 mnd så satser vi på plagget passer utover våren og frem til sommeren.


Selv om favorittluen til små hoder er nøstebarna sin enkel lue er det kjekt å prøve litt nye mønstre. Med i gaven fikk han derfor gutteluen (på pinne nr 2 !!) fra samme bok som rumpersen. En søt liten modell i alpakka  fra drops (52gram). Syntes detaljen med den litte skyggen gjorde den litt ekstra gutte-søt.

Luen var litt vanskelig å få fin i monteringene, men satser på den blir rett vakker når den strekkes litt ut på et guttehode. 3-6mnd også på denne for å kunne brukes før det blir for varmt for dobbel alpakka.


Stine

9 kommentarer:

  1. Nydelig gave! Jeg er helt enig i at man kan kle småguttene i søte plagg. De blir fort nok store!

    SvarSlett
  2. Så søt rumper! Lue på pinne 2 betyr tynn og herlig :) Den blir god for en liten kropp:)

    SvarSlett
  3. Fint sett å gi i gave :) Har samme romperen på pinnene, men ser ikke ut til at den blir ferdig med det første :)

    SvarSlett
  4. For eit nydeleg sett, og heldig gut :)

    SvarSlett
  5. Jeg kan ikke tenke meg at noen misliker å få så fine ullklær presset på seg. Jeg ville i alle fall blitt kjempeglad for så skjønne klær :D

    SvarSlett
  6. Veldig fint altså! Dette måtte da bli godt mottatt!:) Fint med hvitt, og litt søtt, til gutter:)

    SvarSlett
  7. Åhhh så søtt. Helt nydelig.

    SvarSlett
  8. Heldig dåpsbarn! Jeg bruker også ofte anledningene til å prakke på litt ull, hjemmelaget eller kjøpt.

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...