mandag 2. mars 2015

Innimellom-strikk

Innimellom-strikk er slikt man må ha når store tunge prosjekt pågår, de er lette, ofte korte, enkle og flyttbare prosjekter til å ha med i diverse selskaper og aktiviteter.

 Både hals fra nøstebarna og rompers fra guttestrikkeboka er for meg absolutt et slike prosjekter. Enkelt greit og blir fort ferdig. Nok et (to) prosjekt er klart for gavekurven for 1åringen her trenger absolutt ikke flere halser, (enda). (Og rompersen sier seg vel selv at er for liten)

Oppskrifter er fra nøstebarna sin første bok og er strikket i merino extra fine fra drops. Et godt og kløfritt garn som også passer til de mer kresne på ullfronten. Med sine 68gram er det også et greit restegarns prosjekt. Jeg har et lite lager av dette garnet etter den store garnsmellen min i fjor på dropssalget, ojsann.. Halsen er iallfall en ull-anbefaling fra meg. God modell som sitter godt på barnet og varmer der den skal. Godkjent i barnehagen er den også.

Rompersen kom på pinnene når vi skulle på en lengre biltur og jeg var på slutten av islendergenseren, ikke praktisk bilstrikk, flaksen er da garnlager! I størrelse 3mnd er den verken et garnsug eller tar lang tid å strikke, supert innimellom strikk med sine 53gram babymerino fra drops. Like flott til jente som til gutt, har gitt slik i gave før med stort hell, blir nok flere av denne modellen.

Stine

6 kommentarer:

  1. Kjenner godt til behovet for enklere bilstrikketøy og snakkestrikketøy og nåerjegleiavdetstorestrikketøyet-strikketøy! Fin bukse... og hals er et utrolig kjekt plagg!

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott den romperten var! :)

    SvarSlett
  3. Så søt romperen var. Fikk lyst til å strikke en slik jeg også så spørs om jeg må få tak i guttestrikkeboka jeg også. Veldig kjekt med slikt småstrikk.

    SvarSlett
  4. Denne romperen har akkurat komme av pinnene her i huset og! Heilt enig i at det er et supert og raskstrikka prosjekt! :) Mønsteret kom veldig fint fram på denne, ser det forsvinn litt på min som er strikka i mørk blå alpaca. ;p

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte plagg! Både romperen og halsen ble fin i merinoull:) jeg har nylig strikket romperen i tynn alpakka - ikke like vellykket når det kommer til å gjengi mønsteret godt. Men mykt og lett - ja jøss :)