onsdag 4. mars 2015

En ullpappas garnvandring

Ullpappaen skulle på guttetur til Amsterdam for å feire brorens 30 års dag. Der finnes nok noe fint garn tenkte jeg, en del holst må vel være å finne. Gateadresse og navn på strikkebutikk ble sendt, melding om at den gaten ligger rett oppi her kom tilbake. Holst supersoft ble bestilt og mannen sa han skulle prøve så godt han kunne.


Mannen ringte og hadde funnet garnbutikken, joda gaten var rett i nærheten bare sånn 200 kvartaler i feil ende, ups, men ullpappaen og ullonkelen hadde vandret lengre enn lengst, for å skaffe garn. Snakk om å være snill! Skal nevnes at de andre i følget ikke orket garn shopping (skjønner ikke den?!)

To snurrer med garn ble med hjem, ullpappaen valgte farger, en gul og en rosa. Flotte farger så tydeligvis ingen fare å sende han på ullshopping. Ullonkelen lurte fælt på om jeg virkelig trengte så mye, ullpappaen er nok vant til mye ull og mente at minst to slike måtte være med hjem i kofferten.


Ulllageret ble da beriket med rundt en kilo ull rett før jul og alle tanker om garnlager slanking ble blåst vekk. Men jeg klager ikke ;) Tynntynntynn ull lageret mitt vokser og slikt kan vi like! *Gulstrikking pågår*


Stine

14 kommentarer:

  1. Eit lite nerdespørsmål - men kva størrelse på nåla brukar du?

    SvarSlett
    Svar
    1. På enkel tråd liker eg best å bruke pinne nr 3 :)

      Slett
  2. Så gøy med ullpappa på shopping. Vil si han kom hjem med en flott fangst. Jeg hadde nok gått helt bananas i den butikken. Kos deg med den flotte garnfangsten.

    SvarSlett
  3. Det var fint garn i flotte fargar :) Lukke til med strikkinga.

    SvarSlett
  4. Så fint å ha en mann som påtar seg slike oppdrag. Det er jeg jammen meg ikke sikker på om min mann ville gjort. Nydelige farger også!

    SvarSlett
  5. Her skjønner jeg at mannen fikk en stjerne i boken! Nydelige farger han har valgt, og det er jo alltid kjekt med nytt garn!

    SvarSlett
  6. Så fine farger! Kjekt å sende mannen på shopping!

    SvarSlett
  7. Wow, her imponerer manne stort! Både i innsats og fargevalg:)

    SvarSlett
  8. Herlig!:) Flotte farger valgte han også:)

    SvarSlett
  9. Imponerende! Det er mannen sin, det! Han har tydeligvis hengt inni en del garnbutikker før :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er også en måte å se det på hehe, for ha har nok vært sin del i garnbutikker (for mann å være) ;)

      Slett
  10. Ja det var virkelig imponerende! Snill mann du har! Og flott garn!

    SvarSlett
  11. Imponerende! Det vet jeg jammen ikke om mannen min hadde gjort..

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...