tirsdag 24. februar 2015

Rillevotter like god til store som til små?

Rillevottene fra nøstebarn er en klar favoritt hos minstemann i husholdningen. Jeg har lenge tenkt på å strikke et par i voksenstørrelse bare for å se hvordan de blir og ikke minst om de er like gode til store som til små.

Et dykk i garnlageret for å hente frem (82gram) blå/grønt alpakka fra drops. Med dobbel tråd og tykke pinner går votter selv i voksenstørrelse fort unna. Myke gode og passe størrelse for meg, men selv om mitt vottelager absolutt ikke trenger påfyll gjør heldigvis gavekassen det.

For i år skal jeg prøve å strikke meg opp et lite gave lager igjen, gjerne med tanke på de som pleier å få strikkegaver av meg. Men også barselgaver begynner å trenges en del av og det bli alltid litt smålig panikkstrikking for å få levert til den nye verdensborgeren. Små babyplagg er også en flott måte å bruke rester / enslige nøster på! Vinn vinn for et strikkesinn!

Stine

4 kommentarer:

  1. FIne votter! Jeg liker godt rillevottene til både store og små :) Har faktisk brukt opp noen par av disse selv :)

    Veldig lurt å strikke seg litt frampå med gaver! Prøver også å bli kvitt litt garn og spesielt enslige nøster. Følger spent med på hva du lager :)

    SvarSlett
  2. Så kjekt å vite at disse vottene fungerer like bra til voksne! Kjempefin farge du har valgt!
    Jeg har masse rester og enslige nøster liggende, så blir veldig glad for tips til hva jeg kan strikke. Gleder meg til å se hva som dukker opp her etterhvert:)

    SvarSlett
  3. Jeg har vottemangel så dette var kjekt å se:)

    SvarSlett
  4. kjempefine votter som jeg skulle likt å hatt til mitt barnebarn.
    Du er jammen flink. Det er mye fint på bloggen din.