fredag 20. februar 2015

De rykker stadig frem i køen

De fleste strikkere har en lang, om ikke uoverkommelig, strikkeliste på hva en ønsker å strikke. Listen endrer stadig form, antall, modeller, garnvalg osv er gjerne nøye planlagt.


Islender fra hefte "Knit for Your kid" er et slikt plagg som har lenge hatt en plass på listen, men aldri nådd helt opp til toppen, før nå. Jeg trengte et julestrikk, i pakkepanikken kastet jeg med noen nøster holst super soft og fargesammensetningen ble litt tilfeldig.


Siden ettåringen snart er toåring, tenkte jeg i mitt stille sinn at å strikke 2 år var litt lite og la opp til en i 4 år *kremt* Den vil passe om tja et år eller to, godt med alt som er gjort og alt det der... Jeg vet at oppskriftene hennes gjerne er litt brede og korte så strikket en del omganger ekstra før mønster på både bol og ermer.

Resultatet ble en ganske lett genser på 203 gram dobbel holst i grå med mønster i samme farge som julekjolen. Klager ikke på solen men litt vanskelig å få fine bilder. Etter en runde på kaldt ullprogram i vaskemaskinen er den luftig og myk, mønsteret fyller seg ut og jeg har pakket den fint vekk i voksekassen.


Stine

11 kommentarer:

  1. Da er det i hvertfall en fin genser som ligger og venter :) Og ja, jeg kjenner meg igjen når det gjelder den strikkelista, ja. Tror aldri jeg blir ferdig med alt som står der, jeg. For om jeg så stryker et punkt, så kommer det raskt minst ett nytt som må føyes til på lista ;) Men det gjør jo egentlig ikke noen ting. Vi trenger jo ikke å bli ferdig med lista heller.

    SvarSlett
  2. Den var flott, smart å strikke litt stort, de små vokser fort… ha en fin kveld hos dere!

    SvarSlett
  3. Kjenner så altfor godt til det du skriver om strikkelisten... Men kjekt å ha planer, slipper iallefall å kjede oss vi strikkere. Denne genseren blir fin å vokse i. Fargesammensetningen ble lekker :)

    SvarSlett
  4. Men fin ble den, uansett om den må vente!

    SvarSlett
  5. Den ble veldig fin! Og det gjør jo ingen ting med det som blir for stort - det er først når det blir for lite at du har et problem ;)

    SvarSlett
  6. Søt genser. Fargevalget er vel ganske moderne? Grått sammen med en sterk og klar farge. Stilig!

    SvarSlett
  7. Skjønn genser! Mye bedre med for stort enn for lite, denne blir garantert godt brukt etterhvert tipper jeg ;-)

    SvarSlett
  8. Bedre å strikke for stort enn for lite! Likte den fargekomboen kjempegodt :)

    SvarSlett
  9. Godt med alt som er gjort ja! Det kjipeste er jo at noe blir for lite. Veldig søt genser. Den blir deilig å ta fram igjen etterhvert.

    SvarSlett
  10. Om fargesammensetningen var tilfeldig må eg sei at du var meget heldig, for den vart superfin! :)

    SvarSlett
  11. Kjempefin genser! Denne har stått på lista mi lenge også, men tenkte å strikke til knerten blir 2 eller 3:) Kjekt å høre at de er brede og korte for da skal jeg også legge på litt i lengden

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...