mandag 9. februar 2015

Barsel shorts

Enda engang kom ullshortsen fra guttestrikkeboken øverst på listen når jeg skulle strikke barselgave til en liten kar. Synes den er passe karslig og veldig anvendelig så da håper jeg moren (kanskje også faren) er enig i den tanken.


Shortsen ble strikket i julen og montert ferdig i januar. 0-3mnd til en kar på 1 mnd, har sett den i aksjon og den passet perfekt. Synes disse små plaggene er veldig praktiske når det er for varmt til så mye mer enn strømpebukse og boddy, men man er gjerne i selskap og ønsker derfor å pynte knøtte litt opp.

Shortsen ble levert med engang og vekten (og nesten bilde) ble glemt, men den er rundt et nøste babyull.

Endringene jeg gjør på denne er å ikke felle så mange masker på beina og jeg går heller ikke over på 2,5 på vrborden. Utenom beina har mønsteret i seg selv kjempe flott passform for en liten bleiestomp.


Stine



8 kommentarer:

  1. Kjempefin! Super gave, jeg kan ikke få nok slike shortser. Hvilket garnvalg har du blitt mest fornøyd med på disse? Skal snart strikke ny

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har den både i alpakka og babymerino fra drops, men neste som kommer på pinnene kommer i rein ull (holst/lamme ull). Men fornøyd med begge de to andre også :)

      Slett
    2. Jeg står mellom alpakka og babymerino så da blir det vel bra uansett:)

      Slett
  2. Kjempefin shorts! Denne har jeg strikket et par ganger også, og er superfornøyd. Men enig med deg om at beina blir for smale hvis man feller slik mønsteret sier.

    SvarSlett
  3. Så søt shorts. Jeg synes slike shortser er så søte på babyer. Har en shorts på pinnene jeg også, men det han en liten pause da jeg ble så lei av å strikke seler.

    SvarSlett
  4. Søt shorts! Tar med meg tipset ditt til neste gang jeg skal strikke denne :)

    SvarSlett
  5. Så søt shorts! Ja, de små plaggene der er veldig praktiske! Også er de jo så raske å strikke;)

    SvarSlett
  6. Å, så fin! Disse shortsene er supersøte. :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...