fredag 6. februar 2015

2014, bedre sent enn aldri


2015 har startet med et smell, nytt hus, oppussing, flytting og en mnd uten internett. Februar skal fortsette med oppussing og mye styr, men kanskje jeg greier å komme så smått i gang med bloggingen ettersom nettet endelig er på plass.


I 2014 ble 50 prosjekter strikket og blogget, jeg velger å sette desember over på januar ettersom jeg ikke har helt kontrollen på vekt osv. De 50 prosjektene veide til sammen 6145 gram og var lenge skikkelig fornøyd med at jeg hadde fått ut 1445 gram mer enn jeg tok inn, helt til jeg fikk garn gave av ullpappaen (kommer i eget innlegg) og det gikk tilslutt usle 445 gram mer ut enn inn. Det jeg er fornøyd med er at jeg har brukt mye av lagergarnet og fått inn nye skatter.

Det nye i 2014 var funnet av renull, jeg er helt hektet både med tanke på bruk og å strikke med.

Ettåringen er den store vinneren med hele 28 plagg til henne. 5 plagg fant veien i min garderobe og der var det 2 gensere og 1 jakke! Nye egoprosjekt planlegges!  Ullpappen fikk to nye (like) luer, det skal også sies at det var eneste ønskene fra den kanten, så ønskene ble innvilget. Det tyngste plagget gikk til svogerens 30-års genser.


Så hva er strikke-forsettene for 2015? Tja jeg vil fortsette jakten på å øke renull lageret og minke de gamle nøstene. Jeg ønsker å prøve å strikke opp en liten barselgave haug siden 2014 inneholdt mange slike prosjekter litt sånn på tampen og i med lettere krampetrekninger for å få ferdig før ungen var alt for stor. Jeg vil også prøve å få strikket noen julegaver til filletante jentene mine etter som de ble sterkt nedprioritert julen som var.


Ettåringen nærmer seg å bli toåring så ny garderobe til henne må på pinnene. Hun kler heldigvis gjerne på seg ull og skryter flittig over at pappa har strikket denne til henne.
 
Sent men godt ønsker jeg velkommen til et nytt ullent strikkeår!

Stine

8 kommentarer:

  1. Du har hatt en imponerende produksjon når hele 50 plagg har blitt felt av pinnene i løpet av fjoråret! Og du har laget så mye fint! Gleder meg til å følge med dette strikkeåret også:)

    SvarSlett
  2. den rød jakk var nydelig! For en strikkeproduksjon du har! Imponerende!

    SvarSlett
  3. Wow, så mye du har strikket!
    Hva heter den fine røde genseren med fletter i sidene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Den genseren heter sweetipie :)

      Slett
  4. Masse flotte prosjekter! Og jeg gleder meg til å følge deg dette året også!

    SvarSlett
  5. Wow, så produktiv du har vært!! Ser frem til flere blogginnlegg fra deg i 2015 - lykke til med å komme på plass i nytt hus :)

    SvarSlett
  6. Så kjekt å lese, gleder meg til å følge deg i året som kommer! Får så mye inspirasjon av deg!

    SvarSlett
  7. Mange fine prosjekter! Kjekt at frøkna skryter av at pappaen er så flink å strikke, det tenker jeg du er fornøyd med ;)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...