tirsdag 9. desember 2014

Et ull hull!

Altså ikke et hull i selve plagget, men et hull i ullgarderoben. Slike hull oppstår når ullungen vokser fortere enn moren greier å strikke nye favoritter. For noen favoritter kan en bare ikke komme utenom, shortsen fra guttestrikkeboken er et av disse plaggene. Vi har hatt to til nå, men de ble for trange i lårene og måtte pakkes vekk.



Og endelig ble en ny ferdig, den er allerede blitt brukt flere ganger og jeg må nok bare innse at enda en slik shorts må på pinnene, den er rett og slett en storfavoritt som anbefales på det varmeste både til fint og barnehagebruk! Denne ble strikket i drops alpakka (72g) i størrelsen 2-3 år. Felte beina litt løsere og 1åringen har en god del å vokse på.


På pinnene har jeg om dagen en nøstebarndress som for tiden har stoppet ved rødt lys for å slippe frem et strikkeskjørt som frister mye mer. Den kjolen jeg begynte på i sommer snakker vi ikke høyt om. Tre prosjekter er ikke så gale det, men merker jeg må snart ha et lite som faktisk blir ferdig, det er viktig å kunne ha litt å velge mellom ....


Stine

9 kommentarer:

  1. Hehe...må sei eg kjenner meg igjen. Skulle så inderlig ønske at døgnet hadde fleire strikketimer! Er altfor mykje strikkeinspirasjon alle veier! Holder sjølv på med ein kjole (til meg) og har et håp om å bli ferdig til jul. Men så er det desse småprosjektene som sniker seg inn... Luksusproblem... ;p

    SvarSlett
  2. Det er viktig å ha litt å velge mellom av prosjekter, ja. Men det er også veldig kjekt og motiverende å ha i hvertfall et litt mindre prosjekt, noe som faktisk blir ferdig uten at det går ukevis, liksom.

    SvarSlett
  3. Den er så søt den shortsen, skjønner godt at den er en favoritt! Synes du har valgt fine farger også :D

    SvarSlett
  4. Ååå ja, bare man rakk å følge med på alt man vil strikke før de vokser fra det! Tiden går alt for fort! Nydelig shorts! :)

    SvarSlett
  5. Det beste er slike favorittplagg som blir brukt! Disse shortsene er da veldig søte også:)

    SvarSlett
  6. Hehe, kriiise! Ullhull må tettes fort, det kan være fatalt å la det bli større har jeg hørt! Lekker shorts, igjen :)

    SvarSlett
  7. Ja dette er en god shorts! Noah har så langt fått to og det blir garantert flere!

    SvarSlett
  8. Hei, holder på å strikke denne shortsen og tar til meg tipset ditt om å felle slik at beina blir litt videre. Men, er skikkelig nybegynner...hvordan gikk du frem?

    SvarSlett
    Svar
    1. Der det står at du skal felle 2rsm 2rsm, feller jeg (mener å huske i alle fall) 1r, 2rsm, 1r, 2rsm osv...

      Slett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...