lørdag 29. november 2014

Hei strikkelyst velkommen tilbake

Noen ganger, helt ufrivillig kan strikkelysten forsvinne litt, den kommer den snikende tilbake, det har heldigvis ikke vært totalt fraværende det har bare gått litt tregere.

Jeg har lenge tenkt på å strikke en genser med krage til 1 åringen, men fant aldri en oppskrift jeg greide å begynne på før mamma og mini kom med en fin variant med passende krage. Strikket den i alpakka fra drops (146g) , helt grei men kragen bare bretter seg så det blir nok ingen pen-genser men heller en under dressen genser, som en heldigvis trenger en del av. Varm og passe tykk så ingen bomstrikk heldigvis.

Har også strikket sovevotter og vanlige votter til barnehage bruk, nøstebarna oppskrift. Begge i dobbeltråd holst supersoft, har ikke bilde av de med tommel, men de uten ble grå og blå, en fin kombinasjon og fikk brukt opp litt rester. De uten tommel veier 22gram for hele paret, de med tommel kom seg i bruk før de fikk seg en tur på vekten. Ingen garnsluker og utrolig gode i bruk!

1 åringen har begynt å prate som en foss og strikke, eller stikke som hun sier, vet hun godt hva er, et godt tegn vil jeg si ;)

Stine

8 kommentarer:

  1. Det er så kjipt når sluttresultatet ikke blir helt som man har sett for seg, godt at arbeidet ikke var helt bortkastet.
    Hvis du vil prøve en gang senere, er denne kragen strikket med vendinger slik at den ligger flatt. http://www.ravelry.com/patterns/library/gramps-cardigan
    Ps. Også sovevotter trenger snor, har jeg på sørgelig vis erfart.

    SvarSlett
    Svar
    1. tror ikke det blir ny slik genser på en stund hehe liker ikke å strikke fler av samme ;) Her går det helt fint med sovevotter uten snor :) hun liker votter..

      Slett
  2. Synd det ikke ble helt full klaff, for den så virkelig flott ut den genseren:) det går litt opp og ned med strikke (og blogge)lysta her også, men jeg må alltld ha noe på pinnene likevel, kan liksom ikke bare sitte helt i ro heller;)

    SvarSlett
  3. Synd genseren ikke ble helt som du hadde tenkt, men den kommer iallefall til å varme ulljente di:)

    SvarSlett
  4. Den så utrolig deilig og myk ut den genseren og vottene var kjempesøte :)

    SvarSlett
  5. Så kjekt å se deg tilbake, herlige plagg du har strikket! det tar av og til et par uker mellom mine innlegg også… ha en vidunderlig adventhelg!

    SvarSlett
  6. Kjenner godt til at strikkelysten kan vere fraverende i perioder.. ;) Men godt den er tilbake! Kjempesøte votter! og genseren såg god og varm ut, synd den ikkje vart heilt som forventa!

    SvarSlett
  7. Den så nydelig ut den jakka, men kjedelig når man legger så mye arbeid i noe og det ikke blir som man ønsker. De vottene er flotte og gode. Tvi tvi. God førjulstid til deg :D