fredag 10. oktober 2014

Septemberjakke


September jakken som ble først ferdig i oktober... Brukte lang tid på å finne hvilken jakke som fristet å strikke, plutselig kom den frem en september jakke på en blogg (husker dessverre ikke hvilken blogg) og jeg var solgt. Mønsteret fikk jeg av rare rusk på et lotteri på bloggen hennes. Strikket den i størrelsen over engang før, se her, den er enda for stor og må vente litt før den inntar garderoben hennes.


Garnet er fra årets ferie tur og er kjøpt på husfliden på Notodden, jeg må innom alle garnbutikker jeg ser på ferie, ullpappaen er heldigvis en tålmodig sjel som lar meg få lov til dette, takk til han! 148 gram finull fra Rauma, første møte med dette garnet og vi vil nok møtes flere ganger. Rauma har mange herlige ulltyper for oss litt ullne personer. Ikke helt rett garn i forhold til mønsteret siden størrelsen var 2-3 år og jeg siktet på en litt mindre jakke passet det fint. Strikket lengden etter mønsteret siden raketten nok vokser en del gjennom vinteren også.
Er vel denne som viser fargen best.

Mønsteret er godt beskrevet og lett å huske. Det finnes flere nesten like varianter rundt om i ulike strikkebøker men dette er eneste jeg har som har raglan (og slikt liker vi!). Like fin til fest som til hverdags!

De som følger litt med ser at kjolen fra forrige innlegg er kommet i garderoben til ullmonsteret mitt, fant ut at den var en må ha!
Stine

13 kommentarer:

  1. Så fiin jakke! Mottakeren ser strålende fornøyd ut:) Teksturen og raglanfellingen ligner på en jakke jeg strikket til meg selv for en stund siden. Det er som du skriver, mange slike ulike versjoner. Det jeg falt for med min var at det var fletter langs raglanfellingene:)

    SvarSlett
  2. Så nydelig jenten din var i den fine jakken :-) En herlig solstråle!

    SvarSlett
  3. Så fin den ble! Jeg digger dette strukturmønsteret! Jeg har strikket en tilsvarende jakke fra Myk start, men den skulle monteres (blæh!). Jeg endret den til raglan selv, men det er jo veldig greit når noen allerede har gjort det for deg :)

    SvarSlett
  4. Veldig fin, både jenten og jakken :) Ha en fin strikkehelg i skitt været !

    SvarSlett
  5. Det var en fin jakke, og herlige bilder av en nydelig liten frøken.

    SvarSlett
  6. Søte ulljenta! Og jeg er glad i den fine strukturen i jakka, den gjør seg i jakker.

    SvarSlett
  7. Fin strukturstrikk! Og deilig, deilig brunfarge :)

    SvarSlett
  8. Nydelige jenten din♡ Knallfin jakke! Den gjorde seg virkelig over kjolen:)

    SvarSlett
  9. Nydelig jakke på ei nydelig jente! :)

    SvarSlett
  10. *smelt* Nydelige snuppa i nydelige strikk/garderobe. Den jakka var lekker altså! :)
    Herlig med lekre strikkeplagg som varmer.

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...