søndag 5. oktober 2014

30 x hurra hurra

Svogeren blir 30 år i år, hurra hurra! Aldri sett karen i en strikkegenser så jeg spurte uten noen tro på et ja om han ville ha en til bursdagen, ja det hadde vært flott var svaret. Jaja når man spør så må man strikke, sånn sett intet problem det. Han fikk et hefte fra sandnes garn og valget var hans. Han ble tilslutt enig med seg selv om genseren Oslo, i koksgrå og hvit. Garn valget falt på karisma fra drops (skulle tro jeg var sponset), men det er et godt garn og maskinvaskbart må ofte til i gaver.


Utrolig glad for at jeg strikket ermene først, kjente det ble langt med ensfarget grå på slutten av bolen. Genseren er strikket i medium endringene jeg gjorde var å strikke lengre ermer og lengre bol. Mønsteret er så som så, syntes det er tungt å strikke ettersom det er mye surring av tråder på baksiden. Selve strikkingen ble tung på slutten også, kjente det i håndleddene for førstegang, tror ikke stor genser strikking med tykt garn er helt min ting, må ha litt pause før neste i alle fall..


Dette prosjektet dannet mye av garnsmellen på statistikken min, og med 733gram strikket opp er jeg endelig godt på rett side av bruk vs. kjøp igjen. Mye garn som har kommet inn i år, men heldigvis er mye på vei ut og en del er blitt skiftet ut med ny inspirasjon, målet er ikke å bli tom men å fornye og det greier jeg *ser på det positive og overser all garn hamstring*


Så da får jeg håpe svogeren blir glad for genseren, han leser absolutt ikke bloggen min, og fare er det vel heller ikke siden han har valgt alt selv. Orket ikke ta sjansen på at han ville ha en genser og at jeg ville treffe med fargene. Litt kjedelig at han vet, men kjekt at jeg vet han vil ha den. Så nå er det bare å vente på den store dagen.

Ullpappaen ble rett så flott i en slik genser, men er det ikke noe med at en ikke skal strikke genser når en ikke er gift? Plutselig ble jeg veldig overtroisk, i alle fall i en liten stund til minnene om denne tunge genseren forsvinner om ikke annet ;)


Stine

17 kommentarer:

  1. For en fin gave å få :) Skjønner godt at du spurte han først om hva han ønsket seg, for det er jo ikke noe kjekt med gaver som bare blir liggende i skapet! Jeg holder på med jakke til mannen i huset, vanskelig å vite helt om man treffer med strørrelsen.. Men altså kjekt at også mennene har noe varmt til vinteren :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg var heldig og kunne måle på en genser min mor har strikket til karen her, det praktiske er da at brødrene er nok så like i fasongen :)

      Slett
  2. Oslogenseren er skikkelig fin, så skjønner godt at han valgte den! Herregenser er et stort prosjekt, ikke rart det kjennes tungt på slutten, og man ikke akkurat kaster seg igang med en til i samme farten��

    SvarSlett
  3. Det var en flott genser og flott gave også! Holder med deg i å spørre frempå først, når det blir lagt ned så mye tid og arbeid i å lage en gave er det godt å vite at den faller i smak. :-)

    SvarSlett
  4. Den ble kjempe fin.
    Holder på å strikke en slike genser selv nå, bare damegenseren. Som også er gave. Strikket også armene først, og det er jeg glad for nå som jeg barre mangler noen cm på bolen.

    SvarSlett
  5. Flott genser.
    Når det gjelder genserstrikk til din kjære, overtro eller ikke, men det heter seg at om du strikker inn hår fra deg selv skal det visstnok ikke være noen fare....
    Med en tidligere erfaring i bunn (det var sikkert ikke genseren sin skyld, meeen...) så fikk ikke min kjære genser hos meg før etter vi var gift.
    Når behovet for ny genser meldte seg før giftemålet kjøpte jeg garn til svigermor....

    SvarSlett
  6. For en flott gave! Har sett på denne genseren mange ganger, og vurdert å strikke den til kjæresten. Kanskje en vakker dag.. :)

    SvarSlett
  7. For en flott gave! Nydelig genser. Mønsteret kommer så godt frem med slike kontrastfarger:) Enig med deg, det er lurt å spørre mottaker før du strikker et så stort plagg, jeg har lært på den harde måten ;)

    SvarSlett
  8. Knallfin gave! Genseren ble så fin! Heldig han svogeren din gitt;)
    Samboeren min ønsker seg sokker....og det tror jeg han har gjort i minst tre år, kanskje lengre.....:/ Jeg er imponert over at du orket å strikke en stor herregenser! Og skjønner godt at du spurte først!:)

    SvarSlett
  9. Heldig svoger! Genseren ble kjempefin. Jeg lar meg alltid imponere når folk strikker gensere og kofter med ermer som må syes på. Denslags er jeg alt for lat til....

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er ikke ofte det skjer her for å si det slik,,, åååå så mye montering :O

      Slett
  10. Skjønner godt at overtroiskheten slår inn når man nettopp er ferdig med en svær genser. Men den ble veldig fin, du skal se at overtroiskheten er fort glemt ;)

    SvarSlett
  11. Det må jo være en av de fineste gaven å få!! For en flott genser!!!

    SvarSlett
  12. Wow! Imponerende svogergave! Knallfin! Den passet jo perfekt på ullpappaen da...

    SvarSlett
  13. Nydeleg genser! Trur du må gifte deg, slik at du kan strikka ein til kjerasten din også...
    Sett stor pris på bloggen din, du strikker så mykje fint!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre :) alltid kjekt at noen liker å se det jeg strikker :)

      Slett
  14. Så fin! Har sett på denne mange ganger, men har foreløpig bare strikke lua i samme mønster.

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...