torsdag 4. september 2014

Sommerens glemte ull..


Sommeren kom og dro, strikkepinner og garn var med, noe ble strikket mest ble det badet, tullet og massevis av feriering! Hadde store planer og mye garn med på ferie, det ble mest med tanken, men så mange fine strikketanker en kan ha! Den uendelige strikkelisten min har fått mange nye ideer, garnlageret har blitt 200gram finull rikere, et målebånd fra italia og en knapp fra notodden er blitt med hjem.


Før sommeren ble denne vesten fra Samsøe sitt hefte ferdig. Tenkte vell at norsk sommer gir mange stunder å ta bilde av den, måtte le litt når jeg fant de eneste bildene av ull i bruk, ikke det at vi klager på sommerens gode sol og varme! 55 gram New z lammeull i fargen gammelrosa, en fin farge, har man jente så kan man ikke fjerne fargen helt, men små doser holder ;) (jada vet det kommer store doser om noen år ....)


Merkelappen er kommet i og plagget har fått prøvd seg i barnehagen, må nok bare strikke flere slik. De er ikke de mest spennende og utfordrende plaggene, men så lette, varme og praktiske blir det gode bruksplagg, slikt liker vi! Notater til neste gang er at en kan strikke den litt lengre enn det står i mønsteret siden den i alle fall i dette garnet trekker seg godt ut i sidene.

Stine


7 kommentarer:

  1. Så herlige bilder:-) Klem Marianne

    SvarSlett
  2. For ei herlig jente du har!♡ Kjempefin vest, sånne plagg er gull og jeg tror ikke man får nok;) Gleder meg til å følge deg i høst! Sommeren var herlig, men nå skal vi strikke!:)

    SvarSlett
  3. Herlig med en sommer hvor ulltøyet får ligge i fred i skapet.
    Flott vest!

    SvarSlett
  4. Veldig fin vest! Det er deilig med små plagg som varmer mage og rygg. :-) Og så nydelig lita frøken! Helskjønn!

    SvarSlett
  5. Så nydelig jente med ny flott vest! Jeg har strikket en slik til gutten min også, gleder meg til han blir stor nok til å ta den i bruk:)

    SvarSlett
  6. For en liten luring :-) Herlig bilde av jenten din!
    Og veldig kjekt med en sånn praktisk ribbevest :-)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...