mandag 1. september 2014

Så er det denne strikkefastheten da...

Marius er nydelig han, i alle farger. Hadde han bare ikke vært for liten for 1 åringen, aj aj , ikke har jeg nok garn til en til i lavendel. Kanskje det kommer en ny en på pinnene om en stund selv om jeg er ikke god på å strikke flere av samme plagg.


Strikket i babymerino fra drops (49g), godt garn som er garantert klø fritt. Trikset litt med mønsteret, men tror vet jeg bommet litt, 1 år ble mer 9-12 mnd, men gleden er at det alltid kommer nye små jenter som trenger gaver som varmer ørene. Heldigvis blir de fleste glad for myke ullgaver, slikt gleder et strikkehjerte.


Strikkefasthet er en skummel ting, som oftest går det bra, noen ganger blir det bom, men de fleste bommer greier en å redde slik at de enten blir for små og gave eller for store og kan vokses i. Det er greit med de små, verre med voksen plagg.. Ser for meg å levere ut en genser i gave til en venninne "her er en genser, den er litt stor, men jeg tenkte du ville vokse i den om en liten stund" Ganske bom om ikke nevnte venninne er gravid, det finnes heldigvis også unntak i voksen verden ;)

Her strikkes det om dagen, på flere prosjekt, lite som blir ferdig, og frister mer å legge opp til noe nytt, ingen som har kjent på den før.... Ha en fin første høst uke, måtte høsten bringe mange fine strikketimer !

Stine

8 kommentarer:

  1. Enig, strikkefasthet er en nøtt. Jeg er i tillegg alltid litt usikker på om jeg måler riktig når jeg tar meg bryet med å sjekke, og pleier å tenke at en maske i avvik ikke er så farlig. Men det kan det jo fort være... Fin lue, i alle fall!

    SvarSlett
  2. Kjedelig når plagget ikke passer. Men som du skriver så har du en veldig fin gave å gi bort!

    SvarSlett
  3. Veldig fin! Er nok en som blir veldig glad for denne skal du se :)

    SvarSlett
  4. Det ble en fin lue da :) Driver også å gjør ferdig påbegynte prosjekter om dagen, men jammen er det langt til bunnen på kurven :/

    SvarSlett
  5. Så synd den vakre luen ble for liten. Men det er alltids noen som vil ha en slik ja:)

    SvarSlett
  6. Arg, så synd den ble liten! Men bra du har andre kandiater å gi vekk til :)

    SvarSlett
  7. Kjenner igjen det med strikkefasthet ;-) jeg måtte rekke opp igjen en lue i dag som skulle passe til en 4-åring men som ble for stor for meg.. men kjekt når du kan ligge den i gavekassen i det minste, så er det noen som får glede av den :-) Fin var den ihvertfall :-)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...