søndag 28. september 2014

Kjoletest, Dancing Swan

I august teststrikket jeg en genser for Jeanette (@jeamomentsinlife) og når hun spurte igjen om jeg ville prøve meg på en kjole var jeg ikke vanskelig å be.


Kjolen skal egentlig strikkes i lerke, jeg var å kjente på garnet, men bomull er nok ikke min ting. Kjolen er derfor strikket i dobbel holst supersoft (198gram) på pinne nr under anbefalt for å få rett strikkefasthet. Det gikk helt fint, problemet var at når jeg vasket kjolen, noe jeg pleier å gjøre for hånd, valgte jeg denne gangen å prøve maskinen, noe som resulterte i at kjolen ble kortere enn først strikket.


Så nå prøver jeg å bli enig med meg selv om dette er hell i uhell siden jeg egentlig liker veldig godt kortekjoler på små frøkner eller om den skal gis vekk/selges til en mindre frøken. Lurer på å fukte for så å strekke litt i skjørtet også, kanskje det går?


Kjolen er i alle fall strikket i 18mnd. Enkelt og greit mønster å følge, jeg surret litt med knappene og valgte å sy igjen et knappehull for det ble finere i mine øyne. Hennes hjemmeside der en kan kjøpe mønster finner du her. Grunnet skikkelig dårlig vær her på Vestlandet ble det ingen utebilder denne gangen, fargen er ikke helt rett, men den er da blå ;)

Nå er det bare å fortsette på alt det som ble lagt vekk for å teststrikke :)


Stine


 

14 kommentarer:

  1. Syns kjolen ble veldig fin, jeg. Selv om den kanskje ikke ble 100% sånn som du hadde tenkt. Ønsker deg en fin søndag :)

    SvarSlett
  2. Er det ikke meningen at alt skal være retrokort nå uansett? Kanskje du burde strikke matchende ullunderbukser i stedet, for det ville være synd å gi bort en så søt kjole :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo retrokort er tingen, men det er da også utrolig søtt ;)

      Slett
  3. Så fin den ble med silkebånd i midjen! Synd at den krympet litt i vask... Den satt iallefall veldig fint på den søte jenta di:)

    SvarSlett
  4. Denne var jo bare helt nydelig på den søte jenta di! Synes lengden ser fin ut jeg

    SvarSlett
  5. Så nusselig kjole og modell.

    SvarSlett
  6. Fin modell :) Synes også at lengden i og for seg ser ok ut, ihvertfall ikke så kort at jeg ville gitt den bort.

    SvarSlett
  7. Så nydelig liten modell :) Synes både fargen og lengden var veldig kledelig!

    SvarSlett
  8. Fin teststrikk!! Sånne små snupper kler korte kjoler!!:)

    SvarSlett
  9. Skjønn - og det gjør da ingenting at den er litt kort på sånne små skjønnaser!

    SvarSlett
  10. Superfin kjole! Fineste fargen og lengden :)

    SvarSlett
  11. Nydelig kjole på ei nydelig frøken :)

    SvarSlett
  12. Jeg synes den ble supersøt slik!;-)
    Nydelig jente du har, hun kler virkelig den fargen altså♡

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...