mandag 15. september 2014

Hals over hodet...


Det var dette "berømte" barnehagestrikket som jeg egentlig begynte på i god tid. Jenten hadde mye strikket som passet når jeg telte opp.. Hun vokser, så alt for fort, kanskje jeg etter et år med frøken godt over gjennom snittet skulle se det komme, tja, jeg begynner å se et mønster, denne jenten vokser fort.


 Garderoben har da etter rydding, ok kan ikke kalle det store hull siden ull har vi mye av, men den trenger litt påfyll. Jeg begynte med Nøstebarna hals i merino extra fine fra drops (65g), mykt, garantert kløfritt og godt å strikke med. Når halsen ble ferdig, kom solen frem igjen, ikke at jeg klager, men tok litt tid å få tatt bilder.


Et raskt prosjekt som anbefales i alle fall når det gjelder strikkingen så får en se om bruken er like god. En kan i alle fall leke indianer når man har den på mente ett åringen ;)

Nå skal jeg legge opp til et nytt prosjekt, et nytt teststrikk, legger de andre (alt for mange) litt til sides og skal kose meg med det helt nye mønsteret, heldige meg!



Stine

7 kommentarer:

  1. Den halsen er garantert deilig på! Det finnes ikke bedre garn til halser og luer!:) Fin farge har du valgt også;) Lykke til videre med barnehagestrikkingen:)

    SvarSlett
  2. De små vokser virkelig fort. Det begynner å bli på tide med påfyll her også, særlig av små plagg som luer, votter, halser etc. Halsen din var jo veldig fin, og jeg har mye av dette garnet liggende så kanskje jeg skulle slenge meg på:)

    SvarSlett
  3. Denne halsen kan hun da ikke vokse så kjapt i fra! Et tips til meg det er som også har en del garnrester av merino extra fine liggende :)

    SvarSlett
  4. Slike halser er så gode. Har strikket en til meg selv til og med. Kjenner meg veldig igjen i planene om å være ut i god tid. Jeg tenker det med julegaver hvert år, men det går som regel i vasken.

    SvarSlett
  5. Vi digger våre halser. Får ikke nok sånne til vinteren. Pickles merino er perfekt til denne type plagg.

    SvarSlett
  6. Disse halsene har jeg strikket flere av også. De er så gode!

    SvarSlett
  7. Herlige hals nå til høst og vinter, spennende med ditt neste prosjek! Ha en herlig helg!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...