onsdag 6. august 2014

Testing, testing.. Sweetie pie genser

Instagram, et hav av strikkeinspirasjon, kan vel ikke skryte på meg å være så aktiv med bilder, men jeg følger med på alt det fine andre strikkere legger ut. Når @jeamomentsinlife publiserte at hun trengte teststrikkere ble jeg med og var en av de heldige som fikk prøve meg. Hun lager mange flotte mønster og de hun har kommet ut med så langt kan en kjøpe her.


Jeg fikk i "oppdrag" å teststrikke Sweetie pie, en genser som strikker ovenfra og ned. Fikk to uker på genseren, helt greit det, men på ferie uten mulighet til å få tak i garnet hun anbefalte, ble det å bruke medbrakt. Denne sommerens medbrakt, som jeg viste jeg hadde mer av hjemme, var mørke rød holst supersoft, kjøpt når bacheloren ble levert. Strikket til garnet var tomt, og siden den strikkes med dobbel tråd ble det fler små nøstinger for å få strikke lengst mulig før jeg gikk tom. Er det etter slike prosjekt man skal melde seg inn i ikke-fult-så-anonyme-strikkenerder?


Eller er det når en veier alle prosjektene sine fordi det er kjekt å vite til neste gang en eventuelt skal strikke samme prosjektet og deler det fordi en har et håp om at det ikke bare er en selv som syntes det er praktisk å vite slikt? Det ble 124 gram holst supersoft, for den som lurte, for andre bare overse denne delen og hopp videre til bildene.


Så var det denne berømte strikkefastheten, berømt i alle fall hos de ikke-fult-så-anonyme-strikkenerdene, under strikking på p4 var den 21m som det stod i oppskriften, etter var den 20, aj aj, men ikke største skivebommen jeg har hatt.


Genseren er egentlig med halvlange ermer i et bomullsgarn, veldig søtt og fint og alt det der, men lite praktisk i den småsure vestlands høsten, som bank i bordet ikke er kommet enda! , og siden jeg skulle strikke 18mnd og jenten ble denne uken 16mnd ble det lange ermer og ullgarn. Fargen ble valgt etter hvilket garn som var med, redd flettene ikke skulle vise, men det ble ganske bra :) Genseren er enkel og rask å strikke, de fire flettene gjør at det er litt som skjer og gir som striper en litt følelse av at en bare "må" strikke en til før en gir seg.

Teststrikking var artig det, må lese mønsteret godt og ikke mange andre har strikket det samme og det er jo litt artig. Nå er genseren klar for å pynte opp høstgarderoben.

Stine

22 kommentarer:

  1. Den var kjempefin! Gleder meg til det mønsteret kommer altså, syns garnvalget ditt var bra-bomullsgenser er kjempegreit hvis en har sørlandssommer, men i år hadde den ikke blitt brukt her heller. Ullhøstgenser var bra!

    SvarSlett
  2. Fin genser! Liker at den er helt enkelt utformet med unntak av flettene. Og fortsett gjerne med å veie plaggene - det er nyttig info. (Må bli bedre til å gjøre det selv også....)

    SvarSlett
  3. Den var virkelig lekker!! Et mønster som går rett på lista!

    SvarSlett
  4. Kjempefin! Det er så mange fine farger i holst-garnet, og her synes jeg du valgte helt rett :D

    SvarSlett
  5. Fin genser! Og fargen var kjempefin. Gjorde at flette kom veldig godt fram, synes jeg:)
    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  6. Super fin genser med hyggelig fletter. Garnet ser veldig godt og deilig farge også. Jeg liker :-)
    Ha fantastiske sommerdager fortsatt. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  7. Så flott den var! Skikkelig fin farge, og de flettene gjorde jo hele genseren. Rett i køen med den!

    SvarSlett
  8. Nydelig genser! Flott med lange ermer:)

    SvarSlett
  9. Den var flott, Stine! Må nok strikkes her også…. ha en herlig lørdagskveld og Happy Knitting!

    SvarSlett
  10. Å så lekker! :) Hehe jeg satt faktisk ista å lurte på om den kunne strikkes i Holst Supersoft etter jeg så hun la ut på Instagram at oppskriften kommer på onsdag :)
    Gleder meg til å strikke denne :)
    Jeg er ny på Instagram, men er helt forelsket!! Har fått helt dilla! :)
    Og så mange lekre oppskriften jeg har funnet! :) Hehe som ikke to-do lista mi var lang nok fra før..... ;)
    Håper du får en herlig søndag :)

    SvarSlett
  11. Glemte å spørre, har du strikka med enkel eller dobbel supersoft?
    Jeg er helt fersk i "Holst verden", har ei jakke på pinnene nå, men det er alt så derfor må jeg spørre litt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare å spørre:-) på denne har jeg brukt dobbelt garn .

      Slett
  12. Den genseren er så søt♡ Og høstvarianten din ble veldig fin! Jeg liker lange ermer jeg da, på barneklær;) Synes flettene kommer godt frem. Den blir god å ha i garderoben til prinsessen din;)
    Ønsker deg en finfin mandag!

    SvarSlett
  13. Knallfin! Så kjekt med nye høstklær!

    SvarSlett
  14. For en nydelig genser og vakker farge!

    SvarSlett
  15. Den var fantastisk fin, nydelig farge!

    SvarSlett
  16. Helt nydelig genser, denne Må jeg strikke en gang :) Takk for hyggelig besøk på bloggen :) Ha en finfin kveld!!

    SvarSlett
  17. Nydelig rødfarge, er det Carmine? Jeg strikker som regel fletter i raglanfellingen/-økingen, liker også den bare-litt-til-effekten det gir!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei det er bokhara, mye mer rustrød / mørk rød en jeg greide å få frem på bildene :) Ja fletten gav en veldig fin effekt.

      Slett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...