mandag 7. juli 2014

Barselgave-hentesett


Noen snille venner av ullpappaen skal ha en liten skatt etter sommeren, jeg lurte på hva de hadde av ull og fikk til svar at jeg kunne strikke akkurat hva jeg ville for det var ingen som strikket til de, ingen? i min ullboble høres det helt rart ut at ingen strikker, eller svigermoren strikker et teppe og et par sokker, så det hadde de. Frekk som jeg er spurte jeg om de ville ha hentesett som barselgave, den kommende mor skulle se litt på oppskrifter, men hun tenkte ikke på at det skulle strikkes, helst før jeg dro på ferie siden vi skal være vekke en stund, så jeg bare begynte! (frekk igjen)


 Hun ville ha et nøytralt sett selv om de vet at det er jente, helt greit for meg, frem med det jeg hadde av hvit garn, denne gangen baby ull fra gjestal, gleden er et stort garnlager. Brukte oppskrift på jakken fra strikk til smårollinger, men den jakken med dette mønsteret er så tykk så jeg brukte oppskriften lengre bak i boken og mønstret fra andre jakken og vips, en enkel, nøytral, men passe tykk jakke til en liten venn. Luen er enkel lue fra nøstebarna, men med en hjertemønster vri fra en annen lue i et gammelt hefte. Denne lueformen likte jeg veldig godt på et lite hode, så enkelt valg.


Bildene ble tatt i hurten og styrten før vi reise på ferie, nå har ullpappaen reist tilbake og gaven er gitt, og ifølge han, godt mottatt, slikt gleder et strikkehjerte :) Hvis hun finner ut hun vil ha noe annet som hentesett, blir nok jakken uansett brukt i den første tiden :)

Sommerferien nytes på det fulle, lite strikking og full fres når man er på tur uten ullpappaen :)

Stine

14 kommentarer:

  1. For et nydelig lite hentesett! Tipper mamman ble veldig glad jeg :)

    SvarSlett
  2. Kjempefint sett med de fine hullmønsterdetaljene!

    SvarSlett
  3. Så nydelig sett! Dette ble nok godt mottatt ja :)

    SvarSlett
  4. Denne mamma´n måtte da bare bli fornøyd! For et nydelig sett, og for en gave!:)

    SvarSlett
  5. Kjempe fint sett, hvitt er fint på barn. Jeg synes det også høres rart ut at ingen strikker, jeg sparket både mor og svigermor i gang når jeg var gravid. Nå vil dattera mi lære, hun blir seks. Vet ikke hvordan jeg skal lære en utålmodig liten sjel med sterk vilje denne fingernemme hobbyen...

    SvarSlett
  6. Fin løsning du har valgt på lua! Heldige bebi som får dette settet i velkomstgave :)

    SvarSlett
  7. Så fine! Heldige venner du har 😊

    SvarSlett
  8. For et nydelig sett! Heldig de som får det. Og alltid så koselig når strikkegaver blir satt pris på:)

    SvarSlett
  9. Så snill du er da! Og nydelig jakke og lue du har strikket til babyen som kommer :)

    SvarSlett
  10. Så heldige de er. Veldig fint sett!

    SvarSlett
  11. Ja tenk at det ikke lenger er en selvfølge med hjemmestrikk til de søte små.
    Selv er jeg strikkende tante til tre helt uten konkurenter.....
    Flott sett du har strikket og hvitt er alltid pent til nyfødte.

    SvarSlett
  12. Det var et nydelig sett du har strikket! Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  13. For eit nydeleg sett! Dei kan ikkje bli anna enn nøgde med dette :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...