mandag 9. juni 2014

Ribbarester!


Hele nøster kan vel kanskje ikke kalles rester, men dette er vellagret garn som går ut på dato i mitt lager og må derfor ut. Barnehage til høsten krever en ny garderobe og at plaggene er maskinvaskbare er bare et pluss. Endelig har jeg brukt litt farger, barnehage klær kan godt være litt fargeglade i min verden.


258 gram Silja fra gjestal er blitt til en ribbebukse fra nøstebarna. Den forrige jeg strikket i enkel tråd med baby merino fra drops er blitt brukt utrolig mye hele det første året, dette er en tykkere variant til å ha under dressen på litt kaldere dager. Silja inneholder litt nylon så forhåpentligvis vil den være slitesterk. Størrelsen 2-4 år har hun litt å vokse i. En snor i livet må den ha, jeg har bare ikke greid å bestemme meg for hvilken farge enda.


Frister litt å strikke slike bukser i julegave, men vet ikke om jeg er like glad for det valget under selve strikkingen, tror den tanken må smakes litt på. Nok garn har jeg i alle fall ;)


Stine

15 kommentarer:

  1. Herlig med litt farger :) Den så virkelig god ut :)
    Håper du koser deg i Pinsen :)

    SvarSlett
  2. Praktisk med sånne plagg som vokser med barnet da! Var den litt kjedelig å strikke siden du er i tvil om det blir flere av disse i julegavestrikk?

    SvarSlett
    Svar
    1. Nja helt greie å strikke men hun ene er 5 år så hun har laaaaange bein, det tar laaaang tid :P

      Slett
  3. Så kjekk barnehagebukse, det er alltid bruk for slike! Ekstra kjekt når man blir kvitt garn "som går ut på dato":) Jeg skal strikke en til knerten min også etterhvert

    SvarSlett
  4. Så fin!! Har lett etter en oppskrift på ribbebukse etter ønske fra mammaen til min nevø. Takk for tips! Er Silja ca samme tykkelse som Sisu fra Sandnes Garn? 😊

    SvarSlett
  5. Deilig å bli kvitt litt restegarn kan jeg tenke meg :) Veldig fin og fargerik bukse!

    SvarSlett
  6. Duogdu å herlig den ble. Digger fargene. De er kjedelige å strikke, men så verdt det.

    SvarSlett
  7. En ordentlig gladbukse! Herlige farger:)

    SvarSlett
  8. Det var en skikkelig barnehagebukse - fargesprakende og fin :) Jeg tror det hadde blitt finest med orange snor :D

    SvarSlett
  9. Fin! Hvis du skal tenke überpraktisk kan jeg anbefale strikk framfor snor i livet. Da sparer du litt knytetid :) Enig med deg i at det er fint med fargeglade bhg-klær:)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...