mandag 30. juni 2014

Mannelue ønske

Ullpappaen fikk en ny lue i garderoben i begynnelsen av året, stor fornøyd ble den flittig tatt i bruk. Problemet oppstod når han skulle på fjellet og ikke ville skitne til denne nye luen, jeg slengte en kommentar i forbifarten at den kunne vaskes og at han skulle nok hatt to slike luer. Plutselig en dag kom det frem et spørsmål om når denne andre luen hans var klar, lettere fortumlet måtte jeg jo holde løftet. Er ikke ofte han ber om strikk!


Dropssalget er fint og ha og når han selv får velge farge falt valget på koksgrå (sjokk?!) merino extra fine ,men med lovnaden om at den blå luen også skulle brukes. Det gjenstår å se... Ullpappaen er fornøyd med lue, ikke så fornøyd med bildemodell oppdrag, kanskje derfor han ikke spør etter mer strikk?


Mønsteret er, som den forrige, det gratis herrelue mønsteret til frk.snupp. Takker igjen for den lette og greie oppskriften som faller i smak hos de mest kresne.

Her er vi kommet oss til Norge igjen etter en nydelig storfamilie ferie i Italia. Strikkepinnene ble lagt fint på vent til turen var over. Godeste bessen/oldebessen er feiret, 90 år og utrolig sprek!

Så langt kom kjolen...

Kan ikke si Italia bød på så mye strikkerelaterte butikker, fant ikke en eneste en! Men på en barnebutikk, den søteste lille butikken med fult av flotte leker fant jeg et målebånd formet som en larve/sneiel, stor glede hos meg og mitt suvenir var sikret ;)

Stine

4 kommentarer:

  1. Fin og enkel herrelue! (Er de ikke litt kresne alle?) Min mann er så varmblodig at han ikke bruker strikkeklær, så det blir ikke mye herrestrikk her heller. Kun en lue har jeg strikket til han, men den er litt tykk. Kanskje jeg skal prøve meg på denne. :-)

    SvarSlett
  2. Så flott lue! Takk for tips til oppskrift!

    SvarSlett
  3. Flott lue, må stikek innom frk.snupp, har ikke vært der på en stund, ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Så gøy når mannen ønsker seg noe strikket! Flott lue! Kanskje min skal få en slik også....;) Har strikket ett par luer til han, og de blir flittig brukt:) Takk for tipset! Og god ny strikkeuke:)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...