fredag 20. juni 2014

Egostrikk til hverdagene

Jeg vant et nøste pure wool og hadde tenkt å strikke noe til 1åringen, men hvorfor kunne ikke jeg få noe i dette herlige garnet? Mer garn ble kjøpt inn for når denne jakken kom ut som mønster i et ukeblad (var det hjemmet?) måtte jeg ut å kjøpe ukeblad, det er ikke ofte jeg kjøper, men en slik hverdagsjakke i pickles pure wool måtte bli min. Egostrikking, igjen, aldri strikket så mye til meg selv jeg!

Etter å ha sett mange "reklamere" for hekling før klipping måtte dette prøves. Bruke denne bildeserien hos Ninapetrinas. Kjente nervene komme, små klam i hendene, tørr i strupen, pulsen steg, snart må strikking anerkjennes som idrettsgren, i det minste få et stempel som risikosport.

Men så praktisk da! Veldig greit når man først hadde kommet i gang etter å for entegang hadde sett at endene faktisk var heklet med, at det hang fast i alle maskene. Monteringen ble unnagjort i en, ok en fei er å ta i men det gikk radigt, veldig lurt, men vet ikke om tørr prøve dette på garn som ikke er ren ull enda.

Ja jakken ble påbegynt i januar, herlig garn å strikke med og gikk fort unna, men så kom alle disse tingene som "måtte" bli strikket, barselgaver, gaver, 17 mai, fotografering, jakken ble absolutt ikke glemt bare utsatt litt. Nå har den blitt brukt litt og jeg er kjempe fornøyd med garnet, det som plutselig ble litt "feil" var at passformen til mariusgenseren ble mye bedre, så nå vurderer jeg en ny slik jakke, bare litt mindre størrelse.

Stine

18 kommentarer:

  1. Så nydelig! :) Vakre farger :)
    Jeg har så lyst til å strikke den til meg selv jeg også, men jeg får vente litt. Fikk ikke med meg at den sto i Familien, så jeg fikk ikke kjøpt mønsteret... MEN den kommer snart som oppskrift, og da skal jeg ha den :)
    Håper du får en koselig Midtsommer :)

    SvarSlett
  2. Så fiiin den var. Jeg lurte sånn på hvir mange gram garn som gikk med?

    SvarSlett
    Svar
    1. Pleier alltid å skrive hvor mye som går men er på ferie, men mener det er rett under 300gram hvis ikke jeg husker helt feil.

      Slett
  3. Så utrolig fin du var i denne jakka. Jeg tror jeg øsnker meg en sån selv, jeg!

    SvarSlett
  4. Denne jakken kledde du godt. Jeg elsker fargene du har brukt. Gleder meg veldig til dette mønsteret kommer for salg, vet det er rett rundt hjørnet :)

    SvarSlett
  5. Kjempefin jakke, den kledde du veldig godt! Likte fargene veldig godt også, hva heter de? Supert at du prioriterer litt egostrikk også, det er lett å bare strikke til de søte små - det går jo mye raskere :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er ikke sikker på hva de heter, har mer brunt hjemme men dit skal jeg ikke på noen uker.

      Slett
  6. Nydelig jakke! Deilig med ei løs og ledig hverdagsjakke:) Ønsker meg ei, jeg også.

    SvarSlett
  7. Den var utrolig flott. Og så var fargene så utrolig fine! :)

    SvarSlett
  8. Egostrikk er lov! Jakken ble kjempefin i de behagelige fargene - og du kledde den godt:)

    SvarSlett
  9. Så fin jakke du har strikket deg! Jeg har også Hverdagsjakka på strikkelista mi:)

    SvarSlett
  10. Så fin jakke til deg! Nydelige farger:) Du er jammen flink til å strikke til deg selv om dagen, inspirerende!

    SvarSlett
  11. Vi strikkere strikker nok alt for lite egostrikk, så klapp på skuldra for ei nydelig jakke til deg selv. Jeg synes fargekombinasjonen din var veldig fin, de to fargene passet godt til hverandre, men de passet også godt til deg! Lekkert!

    SvarSlett
  12. Kjempefin jakke! Nydelige farger og så sitter den så pent på deg. Herlig hverdagsjakke.

    SvarSlett
  13. Egostrikk er ikke feil, veldig fin jakke! Skal snart hive meg ut i oppklipping jeg også, har hatt garn til en egojakke liggende litt for lenge...

    SvarSlett
  14. Kjempefin jakke! Veldig fine fargar :)

    SvarSlett
  15. Så deilig med litt egostrikk. Veldig fin jakke :)

    SvarSlett
  16. Kjempefin! Tror heklemetoden kun anbefales for rene fibre (ull, alpakka etc) da en er avhengig av at garnet "tover" seg litt for at det skal sitte. Det skjer ikke med behandlet garn:)