torsdag 12. juni 2014

Ego...gave..ego?

hey hey her var det mye mygg! bare sånn hvis du lurte på all vinkingen ;)
For ca to år siden sa jeg til mamma at hun skulle kjøpe garn for jeg skulle strikke Marius genser til meg selv. Hun kjøpte garn og jeg gikk i et år og tenkt på å begynne på denne genseren..... Helt til februar måtte man gå før det ble påbegynt! Genseren ble strikket på den helt til april når ullprinsessen kom og jeg innså det jeg hadde sett lenge, den blir for liten!

Et år måtte den ligge før jeg nå fant ut at nå skal den halve armen, litt av den andre armen og de cm før mønsteret og selve mønsteret strikkes så skulle genseren bli en forsinket 25 års gave (ca et år forsinket) Gikk egentlig ganske fort å strikke det ferdig, er det ikke nesten alltid slik?

Men hva skjer, den passer jo til meg, kanskje? Bør jeg gi den til venninnen, eller blir den alt for stor til henne :/ aj aj aj for et dilemma ;)

kjære ullpappa du er skikkelig dårlig på å ta bilder! smilte 98% av tiden!
Jeg blir aldri lei Marius. Mønsteret er fra Sandnes klassikere Tema 15. Strikket i Silja (392gram) fra gjestal. Og her er bommen, helt feil strikkefasthet, nå har jeg det nye klassiker heftet og der er den strikket i sisu som er tynnere. Genseren er vel etter det heftet en S ca, men med litt større ermer og en del mer lengde. Nå må jeg bare finne ut hvem den skal varme.

Så litt selvskryt! 180 studiepoeng er samlet og jeg har etter et år med mammapermisjon, bacheloren ferdig! Nå skal late sommerdager nytes før ullungen blir barnehageunge og mor skal i full jobb! Slik er livet, heldigvis kan vi spe på med litt garn!

 Stine

16 kommentarer:

  1. Syns du kledde den veldig godt - og den ser ikke liten ut. Er bare fint med litt tettsittende spør du meg! Men det er jo alltids en comfy-greie, kjipt å ha den selv men så ikke bruke den fordi den føles for trang... :/ Skjønner du har et dilemma ;)

    Gratulerer med ferdig bachelor! =) =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den føles ikke trang, men strikket den ikke så lang som jeg hadde tenkt siden hun er kortere enn meg, men tror den blir i eget skap, tror den blir stor til henne..

      Slett
  2. Skikkelig flott var den! Synes den sitter godt på deg, så jeg slår et slag for egostrikk og sier behold den selv! :D vi strikkere er alt for flink til å gi bort det vi bruker timesvis på å skape... Marius har stått på ønskelisten her også en stund, garn er kjøpt inn, så vi får se hvor lenge det må ligge før det kommer på pinnene :)

    SvarSlett
  3. Den passer jo helt perfekt - behold den :) !!!

    SvarSlett
  4. Behold den selv! Den var jo perfekt til deg :D

    SvarSlett
  5. Helt klart, behold den! Den er superfin til deg!:)

    SvarSlett
  6. Jeg synes den var veldig fin til deg! Gratulerer med bachelor og lykke til med ny tilværelse! :-)

    SvarSlett
  7. Syns den passet deg kjempefint! Behold den selv du :-)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med ferdig bachelor! Godt jobba! Syns genseren passer veldig godt til deg, jeg. Så mitt forslag er at du beholder den selv :)

    SvarSlett
  9. This is a keeper :-)) Den var kjempefin til deg :-)

    SvarSlett
  10. Behold den selv! Den var kjempefin til deg :)

    SvarSlett
  11. Behold den! Det har du fortent, og dessuten kledde du den veldig godt :)

    SvarSlett
  12. Jeg stemmer for egogenser! Den var kjempefin! Gratulerer med fullført bachelor! :)

    SvarSlett
  13. Behold den, du! Den var så fin til deg :) gratulerer med fullført bachelorgrad - det virker som du har lagt ned mYe arbeid i den, så nå kan du unne deg både garn og ny genser ;)

    SvarSlett
  14. Flotte fargar! Trur ikkje eg har sett akkurat denne Marius-kombinasjonen før, men den var veldig flott. Gensaren ser då ut til å passe deg, kanskje litt kort men ellers fin. Behold den sjølv om du vil, den var i alle fall veldig fin på!

    SvarSlett
  15. Denne var jo bare råfin!! Den må du jo beholde og bruke :)