onsdag 14. mai 2014

Votter? eller.. hals?

Så fornøyd med nye tovede votter spurte jeg fritt frem om noen kunne tenke seg slike, jada ullsvigers ville ha et par, i blå, til bursdagen. Jadda det var vel ingen sak helt til jeg innså at jeg ikke hadde nok blå cortina til å strikke et par til, ups?

Lykken snudde når ullsvigers kommenterte ene halsen jeg hadde på meg, den er strikket i eskimo som er ca det samme som cortina, svingte pinnene og strikket fort en hals, flott ullfinte og tar det som en god ullredning! Ingen votter i gaven men en hals, ut fra takken hørtes det ut som vottene var glemt! Ingen nøster ble kjøpt inn og det minker sakte men sikkert, 93 gram skaper ikke akkurat store hullet. Halsen er strikket med to rett to vrang som er forskjøvet en slik at det blir en spiral. Er tydeligvis veldig dårlig på bilder i det siste for denne ble fotografert på vei inn i gavepapiret.

Går mye strikketid med til, oj-den-skulle-vært-strikket-nå plagg, ting som skal gis vekke eller trengs, denne kose strikkingen jeg lovet meg selv under eksamensperioden er laber, men snart ferdig! Måtte sommeren bringe mange strikkestunder.

Stine

3 kommentarer:

  1. Det må være lov med noen ullfinter av og til - spesielt når resultatet blir så bra! :)

    P.s. Tusen takk for 2-tråds-tips om Nøstebarnboka, der var jo så og si alle oppskriftene med 2-trådsgarn, så da får vi se om det minker i lageret her også etterhvert.

    SvarSlett
  2. Noen ganger blir det sånn at en ene gaven eller må-ha-nå plagget følger etterhverandre. Får håpe det blir et ønske strikketøy snart! Jeg skjønner godt at mottaker ble fornøyd med halsen.

    SvarSlett
  3. Noen ganger må man bare endre litt på planene... Her i huset er det meste nødvendighetsstrikk og -sying. Så får heller kreativiteten utfolde seg innenfor de rammene.