lørdag 10. mai 2014

Nydelig i strikkabunad!


Gleden her i verden er å ha en mamma som strikker alt en peker på til sitt barnebarn. Vi er bortskjemt, virkelig bortskjemt, men vi er også varme og gode og veldig fine! Jeg spurte fint om min mor kunne strikke bunad til 1 åringen, Sandnesgarn har lagt ut bunadsmønstre gratis og det ene er hardangerbunad inspirert. Jeg hadde selv hardangerbunad som liten og gleden var stor når hun sa ja.

Fineste oldemoren på 92

Hun var tilfeldigvis på besøk her når hun begynte å strikke, skjørtet skal etter mønsteret være langt, men jeg synes det er så fint med kortere skjørt til slike små. Jeg hadde forresten kort skjørt til bunaden selv i flere år som liten. Jeg ropte stopp, hun var glad hun slapp å strikke hele det skjørtet og jeg var lykkelig over å ha knelengde til frøkenen.


Vi har snikt brukt bunaden før 17 mai i dag, konfirmasjon hører bunad til. Hun var så nydelig! Både jeg og ullpappaen kunne ikke vært mer fornøyd og ikke minst stolt over alle de flotte kommentarene hun fikk. Bestemoren fikk æren og skryten må sendes videre over telefon. Syntes absolutt at et slikt fint strikkeplagg fortjener en plass på bloggen!

For meg toppet bunaden seg med knestrømper som en dessverre ikke ser på bildene. Siden hun elsker å gå rundt å smile til folk har absolutt alle i selskapet fått sett bunaden fra alle vinkler ;)

Stine

14 kommentarer:

  1. Å hellandussen så nydelig!!!♥ Strikket bunad er så fint! Dere er virkelig heldige, og bestemoren fortjener all skryt hun får:) Jeg mener også at den fortjener en plass på bloggen!:)

    SvarSlett
  2. Strikkende bestemødre er gull verdt! Jeg holder med deg i valg om knelengde på skjørtet - nydelig bunad, og ikke minst nydelig innehaver :)

    SvarSlett
  3. Kjempefin bunad på nydelig lita jente! :) Bestemor fortjener skryt for den bunaden, ja. Og når det gjelder skjørtlengden, så er det kanskje vel så praktisk med kort skjørt til en liten frøken som muligens ikke er så helt stø ennå? :)

    SvarSlett
  4. Så kjekt at du deler på bloggen så vi får se! Nydelig fin! Heldig jente som har en slik strikkebestemor:)

    SvarSlett
  5. Denne var utrolig flott!
    Her har også Småen en bestemor som strikker som en helt når det er noe jeg ønsker til han. Her har han fått seg strikket trønderbunad til ettårsdagen, som vi skal snikbruke 17. mai. Gleder meg. :)

    SvarSlett
  6. Fineste strikkabunaden jeg har sett. Og så nydelig jente som bruker den da

    SvarSlett
  7. Så utrolig søt i den fine bunaden. Dette mønsteret er blant de flotteste synes jeg, av strikkebunader til jenter:)

    SvarSlett
  8. Så utrolig fin strikkebunad! Nå fikk jeg jammen meg lyst til å strikke en slik selv :)

    SvarSlett
  9. Jenta di er jo så skjønn!
    Nydelig bunad - så fin :)

    SvarSlett
  10. Så skjønn! Flott bunad!

    SvarSlett
  11. Så heldig du og jenta di er som har noen som kan strikke så fint til/for dere!

    SvarSlett
  12. Absolutt ikke feil med flere strikkere i familien, særlig når sånne skatter trylles fram! Skjøn jente og skjønn bunad. Og knelengde er jo særs praktisk i den alderen, blir fot mye snubling ellers.
    Her nistrikkes det på egenkomponert miniversjon av Nordlandsbunad. Hvis jeg blir ferdig så er det et under... Hvis ikke så passer den fint neste år også, haha.

    SvarSlett
  13. Dån! Dere er jammen heldige:) Noe SÅ forseggjort og fint, altså! Send mammaen din en dose skryt fra meg også, det har hun virkelig fortjent :)

    SvarSlett
  14. Kjempeflott strikkebunad på ei supersøt lita frøken :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...