søndag 18. mai 2014

Kyse fin på 17 mai


Jeg var en av de heldige som vant den nye strikkeboken til Gustav og berta, Strikk til smårollinger! Passet perfekt etter som jeg hadde bestemt meg for å ikke kjøpe den... med det første.. Boken inneholder mange flotte oppskrifter med et litt gammeldags preg. Et av dem er kysen, den går bare opp til 1 år, men jeg fant ut at det måtte da holde til 17 mai.


Jeg hadde ikke passende garn og prøvde meg på en i dobbel baby merino fra drops, den ble alt for stor og gikk da til innkjøp av hvit merino extra fine fra drops (ble selvfølgelig et nøste og to eller ti til med hjem) og den passet perfekt, både til 1 åringen og til den nydelige strikkebunaden. Når jeg legger luene sammen ser det ut som at den andre kan komme til å passe ved neste 17 mai, ikke så dumt at det ikke er godt for noe!


Første luen strikket jeg snorer i mens den andre fikk silkebånd. Har ikke tatt bilde av første luen så en må ta til takke med å se den som passer ;) Dagen ble feiret med stor fint besøk fra Bergen og med mye oppmerksomhet var ullprinsessen i sitt ess! Besøk betydde nytt besøk på drops salget og flere nøster ble med hjem, aj aj ser at garn slankingen fikk seg ett realt kakk, må bare finne ut hvor stort :O

Håper alle hadde en strålende 17 mai!
 
Stine

10 kommentarer:

  1. Den kysen er så fin, og denne er ikke noe unntak! Kjempefin til ullprinsessen din og den fine bunaden:)
    Høres ut som dere hadde en fin dag, også høres det jammen ut som at du har litt garn å strikke av utover sommeren og høsten;) Gleder meg til å se hva du skal strikke:)

    SvarSlett
  2. Hvor er den blevet smuk! Den bog må jeg vist have fat i på et tidspunkt. Er alle opskrifterne til de helt små? Kh Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Mener det står 0 te 6 år men de fleste går te 1år eller 4 synes jeg.

      Slett
  3. Så vakker jente i staselige klær! Søt kyselue:)

    SvarSlett
  4. ALDELES nydelig, alt sammen :)

    SvarSlett
  5. Så søt med kyse til bunad!

    SvarSlett
  6. Fin lue! Greit at den første luen kan brukes etter hvert da :)

    SvarSlett
  7. Nydelig kyse! :) Og for en skjønn prinsesse i vakker bunad!! :)

    SvarSlett
  8. Så flott kyse! Den passa jo perfekt til den vakre bunaden:)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...